Drie nieuwe klanten met Fantastic employer brands

Budgets / News

We leven in een vreemde en onzekere tijden, dat is zeker. Gelukkig is er ook nu en dan ook goed, zelfs fantastisch, nieuws. Uit de Emanuel Hielstraat in Gentbrugge, bijvoorbeeld. Zowel de Nationale Bank van België, internationaal transportbedrijf H.Essers als de Federale Politie hebben Fantastic agency als partner voor hun employer branding en rekruteringscommunicatie gekozen. En daar zijn ze bij het collectief - ook al werken ze allen momenteel van thuis - blij mee. 

De drie nieuwe klanten kiezen voor zes jaar ervaring in de sector én voor de volle aandacht van 13 creatieve - en naar eigen zeggen best sympathieke - professionals die 100 procent voor het resultaat gaan. Goed nieuws voor de drie nieuwe telgen, zegt Guy Wilssens van Fantastic: "Ze hebben eigenlijk nu al alles in huis om een sterk (werkgevers)merk te creëren: hun eigen mensen. Die spelen meer dan ooit de hoofdrollen in sterke employer brands en worden hun walkin’, talkin’ livin’ dolls. Pardon, reclame. Niemand beter toch om verhalen op een authentieke manier te gaan vertellen? "

Drie creatieve concepten

“Zo zijn wij.” Is de korte maar krachtige slagzin waarmee de NBB voortaan haar mensen in de spotlight zet én nieuwe collega’s zoekt. Omdat de NBB wil tonen wie en hoe het echt is. Er was - na analyse en conceptcreatie - een fotoshoot en een gloednieuwe jobsite. Het resultaat: een vernieuwd en sterk employer brand. 

Over H.Essers mogen ze bij Fantastic nog niet te veel prijsgeven. Beroepsgeheim en embargo’s enzo. "We kunnen wel al zeggen dat de fotoshoot erop zit, dat de beelden gedraaid zijn, dat de woorden van de campagne gekozen zijn en dat het crossmediale mediaplan klaarligt. Binnen enkele weken te zien op de baan, online en op papier."

En de Federale Politie? "De zoektocht naar (hoofd)inspecteurs loopt intussen volop, straks starten we aan het nieuwe concept en schieten - heb je ‘m? - we vol in actie. "