Drie vragen aan... Chris Van Roey (APOY 2003)

Awards / Marketing / News / People

Chris Van Roey (2003)

Chris Van Roey (2003)


Wat is het advies van Chris Van Roey voor jonge marketeers? De Advertiser Personality of the Year award – een initiatief van de UBA en PUB – bekroont elk jaar een adverteerder die als rolmodel kan dienen vanwege zijn/haar professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. We doen graag een warme oproep aan u om de longlist samen te stellen. Welke adverteerder hoort volgens u op die lijst te staan? Wie overtuigt door zijn of haar verwezenlijkingen, engagement, visie, passie en zin voor vernieuwing?
Ga naar de website www.apoy.be, nomineer voor 10 oktober uw favoriete kandidaat of kandidaten en licht kort toe waarom hij/zij eruit springt. Op basis van deze longlist bepaalt de jury wie de prestigieuze Advertiser Personality of the Year verdient. Inspiratie nodig? PUB laat graag oud-winnaars van de APOY aan het woord.
Drie vragen aan… Chris Van Roey, APOY 2003
Identiteitskaart APOY :
- Chris Van Roey
- verkozen tot APOY in 2003
- toen Directeur Communicatie bij Mobistar
- nu CEO bij UBA
Waarom bent u verkozen tot APOY?
Wellicht omdat ik toen samen met mijn team en ons bureau Air een gigantisch sterk merk op de markt gebracht heb. We maakten opgemerkte en succesvolle campagnes. We wonnen in totaal 5 Effies, waaronder een Grand Effie. We waren gebiologeerd door metingen en konden bewijzen dat onze communicatie echt werkte. Dat leverde ons trouwens ook nog eens de ‘Effectiveness Award’ op. Daarnaast engageerde ik me actief in het marketing en communicatie-netwerk, als marketing-docent aan VLEKHO, als spreker op diverse evenementen, en als bestuurder bij diverse verenigingen zoals de UBA.
Wat veranderde er voor u na uw verkiezing?
Plots wordt de spotlight op jou gericht. Dat is even onwennig, maar tegelijkertijd een mooi moment om iedereen die aan het succes van het merk bijdroeg te bedanken. Tegelijkertijd voelde ik zowel intern als extern extra erkenning. En ik twijfel er niet aan dat deze titel positief bijgedragen heeft tot mijn verdere professionele carrière.
Wat is uw beste advies voor jonge marketeers?
Als marketeer wordt ik gedreven door ‘mijn’ 4 P’s: Passion, Progress, People & Pleasure. Een ongebreidelde passie en enthousiasme voor de job en de sector waarin je actief bent. Vooruitgang elke dag, zeg maar het Japanse ‘kaizen’, elke dag beter, op weg naar perfectie. Marketing, zowel b-to-c als b-to-b, is steeds human-to-human: team, vertrouwen, collegialiteit, respect en rechttoe-rechtaan zijn voor mij hier de sleutelwoorden. Omring je steeds met de beste mensen. En tot slot combineren met plezier: ik geloof er sterk in dat een goede balans het beste recept is om langdurig tot goede resultaten te komen.