Drie vragen aan... Philippe Wallez (APOY 2011)

Awards / Marketing / Media / News / People

philipe-wallezWat is het advies van Philippe Wallez voor jonge marketeers? De Advertiser Personality of the Year award – een initiatief van de UBA en PUB – bekroont elk jaar een adverteerder die als rolmodel kan dienen vanwege zijn/haar professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. We doen graag een warme oproep aan u om de longlist samen te stellen. Welke adverteerder hoort volgens u op die lijst te staan? Wie overtuigt door zijn of haar verwezenlijkingen, engagement, visie, passie en zin voor vernieuwing?
Ga naar de website www.apoy.be, nomineer voor 10 oktober uw favoriete kandidaat of kandidaten en licht kort toe waarom hij/zij eruit springt. Op basis van deze longlist bepaalt de jury wie de prestigieuze Advertiser Personality of the Year verdient. Inspiratie nodig? PUB laat graag oud-winnaars van de APOY aan het woord.
Drie vragen aan… Philippe Wallez, APOY 2011
Identiteitskaart APOY :
- Philippe Wallez
- verkozen tot APOY in 2011
- toen General Manager Marketing bij ING Belgium
- nu Managing Director ING Belgium, member of Benelux Excecutive Committee
Waarom bent u verkozen als APOY ?
Ik ben benoemd tot APOY omwille van mijn succesvolle marketingparcours in het verleden, met name in de banksector in België, waarbij ik ING positioneer als een innovatieve, toekomstgerichte bank die de klanten het best bedient in klantbeleving, vandaag en voor de toekomst. Ik ben ook gekozen vanwege mijn sterke betrokkenheid binnen de Belgische marketing/reclamegemeenschap. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat we onze ervaring moeten delen met jonge marketeers om hen te helpen groeien. Ik ben er ook van overtuigd dat België een van de beste “test"-markten is voor campagnes. Dat is wat ik bij Unilever en ING heb verdedigd en met succes heb gedaan. Ik verdedig ook een goed marketingecosysteem waarbij elke partner een correcte beloning krijgt voor hun bijdrage, elke speler in de keten.
Wat veranderde er voor u na uw verkiezing ?
Het was eerst een geweldig moment van erkenning binnen mijn bedrijf, ING, maar ook daarbuiten. Ik ben gevraagd om casestudies te presenteren aan universiteiten. Maar geen grote veranderingen: ik blijf het beste voor mijn bedrijf geven en bouw aan een sterk merk, waarbij ik de verkoop op de beste manier ondersteun.
Wat is uw beste advies voor jonge marketeers ?
Wees jezelf, durf nieuwe paden te bewandelen, durf uzelf te verdedigen als de beste testmarkt. Leer van anderen, vraag om hulp, maak gebruik van alle community's van experts, zoals UBA. En bovenal: vergeet nooit dat marketing ten dienste moet staan van de verkoop, dit is de basismissie van campagnes: inkomsten genereren, klanten werven!