Dries De Wilde en Willem De Wachter vinden elkaar bij LDV United

News / People

dries de wilde willem de wachterDe reclamestoelendans is goed op gang gekomen de laatste weken. Wat u misschien al in de wandelgangen hoorde, wordt hier en daar werkelijkheid. Of net niet. Is alvast écht bevestigd: Dries De Wilde en Willem De Wachter vonden elk hun weg naar LDV United en zo ook naar elkaar. De twee ex-creatief directeurs maken de sprong van respectievelijk Duval Guillaume en Publicis naar het bureau aan de Schelde. Daar zullen ze als seniorteam samenwerken. Dennis Vandewalle en Dries De bruyn (CD’s LDV United): “Meteen vanaf het eerste contact bleek dat het klikte. Tussen onszelf en Dries & Willem, maar vooral ook tussen… Dries en Willem. Want je weet nooit hoe zoiets zal lopen. Een creatieve partner kiezen, ligt voor velen gevoeliger dan gewoonweg een partner kiezen. Deze creatieve paringsdans ging dus bijzonder vlot. Dries en Willem zijn de perfecte aanvulling voor het huidige LDV United. Twee topcreatieven die ook strategisch bijzonder sterk zijn, een pak ervaring meebrengen en daarbovenop bijzonder fijne mensen zijn. Zo zien we ze graag komen.”

De keuze voor LDV was voor mij evident, zegt Dries De Wilde: "Het is een bureau met een bijzonder fijne cultuur en er staat een ploeg van getalenteerde mensen die samen hoog mikt. Dan kwam plots Willem in the picture en vielen de puzzelstukjes perfect. Ik kijk enorm uit naar wat komt. Over naar jou, Willem!” Waarna dus Willem De Wachter: “We zeggen het vaak tegen elkaar: ‘op een dag werken we samen.’ Vandaag is het eindelijk zo ver. Ik ontmoette Dries (De Wilde) een tiental jaar geleden tijdens mijn stage bij Duval Guillaume. Ik was getuige hoe enkele campagnes, die ondertussen tot de reclamegeschiedenis behoren, tot stand kwamen. Het was toen een droom om ooit samen te werken. Vandaag wordt die realiteit en kijk ik er enorm naar uit om samen opmerkelijke campagnes te maken. Met Dennis en Dries (De bruyn) heb ik samen op school gezeten. We hebben ons toen geweldig geamuseerd. Ik weet zeker dat dit nu ook het geval gaat zijn. En laat dat nu net de beste sfeer zijn om goed werk te maken. Bij LDV vind ik ook alle andere ingrediënten: een gemotiveerd team, lokaal verankerde klanten en een hoge productiviteit. Je merkt dat daar wat beweegt: er komen veel campagnes uit en nieuwe klanten bij.”