Ook dit jaar moedigt Maes de Belgische bierdrinkers aan om zich in te zetten voor hun vereniging. Iedere Belgische club kan onder het motto ‘Bier drinken voor het goede doel?!’ tot 1.000 euro verdienen om de clubkas te spijzen. Het opzet is simpel: verzamel via de vereniging zo veel mogelijk blauwe kroonkurken of lipjes van Maes of Maes Radler. TBWA verzorgde vorig jaar al de lancering. Alle digitale zaken voor de campagne lopen via Nine O’ Clock somewhere.
“Vorig jaar gingen maar liefst 1719 verenigingen de uitdaging aan, dat is bijna 10% van alle Belgische clubs," zegt Karolien Wouters, marketingmanager bij Alken-Maes. "Samen zamelden zij meer dan 1,2 miljoen kroonkurken en lipjes in. Maes kon zo in totaal 121.000 euro schenken.” Het opzet en concept blijven grotendeels hetzelfde. “Op basis van de feedback die we hebben ontvangen, is wel besloten om deze editie één maand langer te laten lopen, namelijk vier maanden," preciseert Karolien Wouters. "Ook is er nu de mogelijkheid om naast het uitgebreide Maes-assortiment ook deel te nemen met de diverse Maes Radler-varianten.”
Sinds de start van de campagne, nu enkele dagen geleden, zijn al 637 verenigingen ingeschreven...