Om het CarrefourDrive-netwerk sneller te kunnen uitbreiden, vereenvoudigt Carrefour de installatie van de ophaalpunten. Bovendien lanceert het een app waarmee de klant kan aangeven dat hij/zij bij de drive aangekomen is. Het is de bedoeling om deze service sneller uit te breiden naar alle Carrefour Hypermarkten en Markets, zodat zoveel mogelijk klanten er zo snel mogelijk van kunnen gebruikmaken.
De infrastructuur van de ophaalpunten, die nu nog veel plaats inneemt en vaak erg moeilijk is te installeren is, wordt dus verkleind. Daarnaast zet Carrefour volop in op de digitale mogelijkheden, zodat de klant zijn aankomst aan het ophaalpunt kan aangeven zonder zijn voertuig te verlaten. In de nieuwe, vereenvoudigde versie neemt CarrefourDrive nog slechts één of twee parkeerplaatsen in. Die zijn bovendien te herkennen aan hun roze kleur. Deze formule biedt tal van voordelen voor de winkels. Er zijn minder investeringen nodig omdat men kan besparen op de dakbedekking en op de identificatie- en de betaalterminals. De nieuwe infrastructuur is dus veel sneller en eenvoudiger te installeren. Bovendien moet men geen vergunningsaanvraag meer indienen bij de gemeente. Het enige wat moet gebeuren, is één of meerdere parkeerplaatsen schilderen. Vervolgens moet men alleen nog koelkasten en diepvriezers plaatsen waarin de bestellingen bewaard worden. De Carrefour Market aan de Waterloosesteenweg 609 in Brussel wordt als eerste met deze vereenvoudigde CarrefourDrive uitgerust. Daarna volgen snel nog andere winkels.