{Making-of van de Week} Drones en kroketten met Nafi en Prophets

Crea / Making-of / News

Dat 2020 een bijzonder jaar is, daarover is iedereen het eens. Het jaareinde is dan ook het perfecte moment voor Audi om even terug te kijken, maar vooral ook vooruit te kijken. In deze eerste roadmovie, Road To The Top, bijt Nafi Thiam de spits af. Nafi is al enkele jaren de perfecte Audi-ambassadrice die de filosofie van het merk in eigen persoon vereenzelvigt: topprestaties neerzetten.

Audi volgt in dit poëtisch portret het parcours en het verhaal van Nafi. Van waar het allemaal voor haar begon tot aan de doelen die noodgedwongen werden uitgesteld naar 2021. Nafi geeft een inkijk in haar leven. In dat van op de piste en dat van ernaast. Hoe beleefde ze de lockdown? Hoe ziet Nafi zichzelf als topatlete? Zit er nog meer in voor haar na die gouden plak in Rio? En wat na haar sportcarrière? Nafi Thiam neemt ons onder andere mee naar de universiteit van Luik en doet ons mee dromen van een nieuwe medaille in Tokio…

The Breakfast Club en Prophets sloegen voor dit Audi project de handen in elkaar. Met een puur en eerlijk portret als resultaat. Ongetwijfeld het eerste in een lange reeks. Wordt vervolgd. 

“Audi was op zoek naar unieke content rond hun brand ambassadors,” begint Sam De Win, CD bij Prophets. “Met als insteek de nieuwe Audi brandclaim Future Is An Attitude. We kozen voor een reeks roadmovies die we ‘Road To The Top’ doopten.” “De roadmovies blikken terug op het verleden en meer bepaald op de weg die de ambassadors aflegden om te raken waar ze nu staan en waar ze vooruitkijken naar wat komt,” vult Wouter Huyghe aan. “Nafi is de eerste brand ambassador die we portretteren,” vertelt Ivan, art director bij Prophets. “Ze is dan ook de belichaming van de Audi filosofie: topprestaties neerzetten.”

“Het was een erg vroege en frisse oktober ochtend in Luik wanneer Nafi Thiam op de piste verschijnt. Die atletiekpiste is de uitvalsbasis van Nafi en de start van dit portret. En Nafi? Zij is letterlijk een grote én een grootse verschijning. Erg charmant en gezien de verstrengde maatregelen waarmee rekening moet worden gehouden erg flexibel. Een waar genoegen om samen te werken dus. We volgen Nafi tot in de kleedkamers waar ze zich vandaag en de rest van het jaar opnieuw heeft gefocust op Tokio. Op Tokio 2021 weliswaar.”

“Plots sportieve doelen zoals de Spelen zien wegvallen, heeft natuurlijk een enorme impact op een atleet. Ook voor Nafi was dat verwarrend, doet ze uit de doeken,” volgens Wouter. In een openhartig gesprek toont deze Road To The Top de mens achter Nafi. “Op dat vlak is Nafi een zeer dankbaar persoon. Ze vertelt ronduit over hoe het voor haar allemaal begon en waarom ze ook bewust de combinatie topsport met universitaire studies altijd is blijven of blijft combineren,” zegt Wouter. “En haar charisma zorgt er ook voor dat ze echt op het beeldscherm ‘plakt’,” vult Ivan lachend aan. “Ook op dat vlak is ze dus een heel dankbaar persoon. Samen met Kurt De Lijer en Dagmar Duportail van The Breakfast Club hebben we het eerder videoclipmatig aangepakt. Het vroege ochtenduur en de herfstkleuren zorgen voor een zeer poëtische sfeer. Samen met het interview zorgt dat voor een heel eerlijk en puur portret,” besluit Sam.

“Gezien de beperkte beschikbaarheid van Nafi Thiam, met bovendien alle coronamaatregelen, was dit een huzarenstuk. Dit portret werd in één lange draaidag ingeblikt op verschillende locaties rondom Luik. Alles werd in perfecte banen geleid door Dagmar. Waarvoor nog eens dank.”

“Het voordeel van zo’n lange draaidag is dat je de mensen snel goed leert kennen. Zo weet ik nu bijvoorbeeld dat Kurt niet alleen iets van filmen afweet, maar ook de perfecte kroket kan draaien,” vertelt Wouter. “Miscchien moeten we in een volgend portret Kurt eens voor de camera zetten in zijn krokettenkeuken? Want ongetwijfeld wordt deze Road To The Top een eerst in een lange reeks. Uiteraard was Nafi niet de enige ster in deze video. De Audi e-tron Sportback was er ook. En hoe! Weer dankzij Dagmar -en het volgens hem beste droneteam van België- krijgt de wagen een glansrol in het glooiende landschap van Luik.”

“Klopt, de stuurmans- en camerakunsten van Jan en Thomas van Aeroplayfilms is verbazingwekkend,” vertelt Ivan onder de indruk. “Eigenlijk stond elk shot er quasi na één take op. Maar goed, een safety kan nooit kwaad. We hebben ons dus geamuseerd daar in die Luikse bossen. Wellicht zal dit dromemoment voor mij ook meteen het hoogtepunt geweest zijn in dit avontuurlijke 2020,” lacht Wouter. “En met die prachtige beautyshots van de Audi e-tron sloten we de dag af met een welgemeende: It’s a croquette!”

Credits
Client: Audi
Contacts: Stef Sleurs, Sofie Luyckx
Agency: Prophets
Creative Director: Sam De Win
Creatives: Ivan Moons, Wouter Huyge
Motion designer : Laurens Maes
Strategy: Bram Cappaert
Account Team : Nathalie Vergught, Ena Stevens
Production: The Breakfast Club
Director: Kurt De Leyer