DS Automobiles en Publicis Groupe Belgium maken royale intrede in de Paleizen van de Heizel

Crea / News

Het Autosalon in Brussel opende tijdens de nocturne de deuren van Paleis 5 voor een bolide, rechtstreeks afkomstig van de Formule E-circuits en pronkend met de Belgische driekleur op zijn koetswerk. Aan boord: de regerend wereldkampioen, Stoffel Vandoorne. Na zijn stijlvolle intrede overhandigde Milosz Tomanek, general director van DS Automobiles Belux, hem de sleutels van de nieuwe DS 7 E-Tense 360 4x4, het absolute topmodel van het merk. Het spectaculaire optreden, georganiseerd door DS Automobiles en DS Performance in samenwerking met Publicis Groupe Belgium, vormde het hoogtepunt van de avond en wekte de nodige belangstelling.

Om deze uitzonderlijke actie optimaal te kunnen benutten, ontwikkelde Publicis Groupe Belgium een zorgvuldig uitgestippeld contentplan voor de sociale mediakanalen. De uitdaging bestond erin voldoende te onthullen om de nieuwsgierigheid van journalisten en autoliefhebbers te wekken en tegelijkertijd de geheimzinnigheid te bewaren. Daarom bleef de verspreiding van informatie tot een minimum beperkt. Een reeks teasing posts zorgde voor steeds duidelijkere aanwijzingen, door bijvoorbeeld bekend te maken dat een "Belgisch wereldkampioen" betrokken was, net als een "nieuw team" (DS Penske, dat zijn ambities voor het WK van 2023 met zijn nieuwe DS GEN 3 single-seater niet onder stoelen of banken steekt). Vervolgens werd gewag gemaakt van een "mysterieuze happening op een nocturne". Kortom, de perfecte cocktail om voldoende buzz te creëren voor de (sociale) media.

Credits

Client: Stellantis/DS Automobiles: Jessy Job, Aude Raffi

Business Leads: David Driesmans, Fréderic Sodermans

Account Manager: Eline Luzac

Social Project Manager: Chiara Pia Maltese

Creative Director: Laurence Vandeputte

Content Manager FR: Thibaut Plassat

Content Manager NL: Katoo Derks

Creative Designer: Justine Depape

Media Consultant: Yasmina Hamze Senno

Paid Social Expert: Simon Masset

External production company: Hillview