Duik mee in AMMA-finalisten en tel af naar 16 juni

Awards / News

De editie 2022 van de AMMA (Annual Master in Media Awards) heeft andermaal een nieuw record gevestigd. Er werden niet minder dan 157 dossiers ingediend in de 15 AMMA-categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise.

Zes expertgroepen van de AMMA-jury 2022, samengesteld door voorzitter Steven De Deyne, Head of Media and Production Competence Center bij Proximus, vergaderden gisteren in de Proximus Towers aan de Albert II laan om binnen 6 categorieën alle dossiers te evalueren en de 5 beste dossiers te nomineren.

De toewijzing van de AMMA verloopt immers in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Best Use of Performance Marketing’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data, ‘Best Use of Native & Content’ grondig onder de loep genomen tijdens zes verschillende jurysessies van een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen na de finale Jury. De debatten van deze 6 expertgroepen werden in goede banen geleid door juryvoorzitter Steven De Deyne samen met Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance, in de hoedanigheid van ondervoorzitster van de AMMA jury.

En de genomineerden zijn....

Voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, ziet de lijst der genomineerden er als volgt uit:

Alle dossiers binnen deze categorie werden gepresenteerd aan de AMMA jury en het CommPass publiek op 29 maart tijdens de Research & Innovation Session in de Proximus Lounge. De presentaties zullen na de zitting van de AMMA jury gedeeld worden op de website van CommPass.

Dit zijn de 5 namen op de shortlist van de categorie (21 dossiers) ‘Best Media Strategy’:

Dit zijn de 5 genomineerden gekozen uit twintig kandidaten binnen de categorie ‘Best Creative Media Use’:

De top 5 binnen de nieuwe categorie ‘Best Use of Data’ (8 dossiers) ziet er als volgt uit:

Het hoge aantal dossiers (22!) in de categorie ‘Best Use of Native & Content’ toont aan dat deze reclameformaten zich sterk ontwikkelen binnen onze markt. De awards voor deze categorie zullen verdeeld worden tussen onderstaande campagnes:

En dit zijn de genomineerden in de categorie ‘Best Use of Performance Marketing (gekozen uit 12 dossiers):

In samenwerking met CommPass, biedt de UMA (United Media Agencies) aan iedereen de mogelijkheid de bovengenoemde dossiers te komen ontdekken tijdens de presentaties van de genomineerde bureaus aan de AMMA-jury. Deze presentaties zullen plaatsvinden tijdens de “UMA Get Togther Best Media Campaigns” van 4 mei vanaf 13u in het Auditorium 200 van Brussels Expo aan de Heizelesplanade. Inschrijven kan op www.uma.be.

Alle genomineerden zullen door beknopte presentaties van 6 minuten trachten de AMMA-juryleden te overtuigen dat ze een award verdienen. De finale AMMA-jury 2022 komt immers een paar dagen later samen in de kantoren van Proximus om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De ‘UMA Get Together ‘Best Media Campaigns’ van 4 mei wordt dus een interessant event waarbij het allerbeste van de media-expertise van het afgelopen jaar getoond wordt.

De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA Ceremony op 16 juni in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.