Met een crossmediale themacampagne plaatst de Deutsche Zentrale für Tourismus e.V. (DZT) in 2018 het culinaire Duitsland centraal in haar wereldwijde verkoop- en marketingactiviteiten. Om de marketingactiviteiten voor de themacampagne “Culinary Germany” te bundelen en efficiënt te stimuleren, hebben DZT en het Deutsche Weininstitut (DWI) een samenwerkingsovereenkomst gesloten. In gedefinieerde kernmarkten coördineren DZT en DWI als premiumpartners in het kader van de themacampagne talrijke activiteiten. Zo organiseert DZT in het voorjaar van 2018 op stijlvolle outdoorlocaties foodtruckevents met asperges, wijn en brood. DWI ondersteunt de evenementen professioneel met wijnproeverijen en presentaties door sommeliers en wijnkoninginnen.
Het DZT-filmproject “Follow the Taste” stelt typische specialiteiten van de 16 deelstaten voor in combinatie met bijpassende wijnen. De films die door bekende food- en wijnspecialisten worden gemodereerd, zijn sinds begin 2018 op de landingspagina van de campagne te zien en worden bovendien bij evenementen op de buitenlandse markten ingezet. In de communicatie op de sociale media worden specifieke wijnthema’s geïntegreerd zoals recepten met wijn, wijnwandelingen, wijnzichten enz. Bovendien stuurt DWI relevante programmapunten voor persreizen van DZT bij. Petra Hedorfer, voorzitter van het bestuur van DZT: “Het kwaliteitsaanbod uit de 13 Duitse wijnbouwregio’s en de verworteling van de wijncultuur in de regio’s zijn een merkteken voor het vakantieland Duitsland. Het jarenlange uitstekende partnerschap met DWI zal onze themacampagne extra impulsen geven.” Monika Reule, zaakvoerder van DWI, vult daarbij aan: “De samenwerking met DZT en haar internationale netwerk biedt ons bijkomende perspectieven bij de marketing van Duitse wijnen. Hierdoor kunnen we nieuwe markten en doelgroepen ontsluiten.”