Duke & Grace geeft kleur aan Groen

Crea / News

Afgelopen weekend lanceerde Groen haar kersverse, kleurrijke identiteit. Duke & Grace voorzag de compleet nieuwe huisstijl voor de Vlaamse politieke partij. 

Het traject ging vorig najaar al van start met enkele acties, zoals tijdens de klimaatmars en een opvallende sokkenactie ten voordele van de Warmste Week

In het voorjaar volgden verschillende strategische workshops, samen met het Gentse bureau. Hierin koppelden beide partijen het nieuwe verhaal van Groen aan een volledig nieuwe beeldtaal. “Dat in de naam Groen al een kleur zit vervat, gaf ons de opportuniteit om voor het logo echt te experimenteren met kleur,” aldus Pieter De Baets, brand director bij Duke & Grace. Op die manier konden we een huisstijl creëren die een politiek statement brengt en aantoont dat Groen veel meer is dan groen.”

Het nieuwe logo wordt bijgestaan door een nieuwe slagzin. “Groen zijn, dat betekent je goed voelen in je vel, goed doen voor de planeet en goed zijn voor elkaar. De klassieke groene thema’s blijven een belangrijke plaats innemen, maar Groen is meer dan groen. Dat zullen we vanaf nu nog sterker benadrukken met een nieuwe, kleurrijke stijl. We kiezen bewust voor een gedurfd, vooruitstrevend en positief logo dat ook verbinding en inclusie uitstraalt. Het is de perfecte vertaling van onze waarden,” vertelt communicatiedirecteur van Groen Evelien Matthys.

De nieuwe huisstijl is de vormelijke afwerking van een groot inhoudelijk traject en een reorganisatie in de partij, en werd gelanceerd tijdens het Refresh-event in het Gentse Bar Bricolage. Ze wordt ondersteund door een manifesto-video waarin de stemmen te horen zijn van beide co-voorzitters Jeremie Vaneeckhout en Nadia Naji. Zij vertellen aan de hand van een aantal stellingen helder waarvoor de partij staat en vooral ook niet staat. Kortere afgeleiden van deze video moeten potentiële kiezers de weg wijzen naar de website waarop concrete actiepunten te vinden zijn rond de verschillende thema’s. 

Linda Galle, managing director van Duke & Grace, licht verder toe: “Wat we bij Duke & Grace steeds vooropstellen is onze professionele aanpak. Of het nu gaat over (re-)brandingtrajecten of andere marketing/businessvraagstukken, wij benaderen de uitdagingen van elke klant altijd met een open vizier en vanuit onze expertises. En dat hebben we ook voor Groen gedaan.”

Op deze manier lijkt huidig regeringspartij Groen alvast klaar om op een positieve en hoopvolle manier de strijd voor de kiezer in 2024 aan te gaan.