Duke & Grace rekruteert de Strafste ploeg van het land voor Infrabel

Crea / News

Begin oktober lanceerde spoorwegbeheerder Infrabel op spectaculaire wijze een campagne om 225 openstaande vacatures in te vullen. Het Gentse Duke and Grace bedacht het concept en rolde de volledige employer branding campagne uit over alle dragers heen.

Spoorwegbeheerder Infrabel zoekt volk, heel veel volk. Concreet? De tweede grootste werkgever van het land wil graag zo’n 225 openstaande vacatures invullen. Liefst nog dit najaar. Daarbij ligt de focus vooral op Vlaanderen en op mensen met een technische achtergrond. De war for talent rond technici is alvast bikkelhard. Want in grote steden als Antwerpen en Gent heerst stevige concurrentie van andere sterke bedrijven.

Kom werken bij de Strafste Ploeg van het land

Om deze zoektocht tot een goed einde te brengen, lanceert het Gentse bureau Duke & Grace een campagne onder de noemer ‘De Strafste Ploeg van het land’. Meteen de creatieve vertaling van Infrabels Employee Value Proposition (EVP). ‘Straf’ als in kwalitatief, technisch én sterk. ‘Ploeg’ als in teamwerk. En ‘het land’ omdat Infrabel simpelweg overal aanwezig is in België. De campagnelijn wijst dus op de kernwaarden van Infrabel: teamgeest en samenwerken op het allerhoogste niveau.

“We zoeken jaarlijks heel wat mensen dus het is goed dat we dankzij Duke & Grace nu met een samenhangend verhaal over alle dragers heen deze uitdaging kunnen tackelen,” vertelt CEO Benoît Gilson.

Een mediamix recht voor de raap

Zo’n straffe propositie vraagt om diverse slimme creatieve uitingen en uitwerkingen. Alles begon met een opvallende stuntlancering: Infrabel-CEO Benoît Gilson die als een volleerd alpinist een reuzegroot spandoek uitrolde. Daarnaast ook ludieke activaties, zoals een pannaveldje in Antwerpen (waar zelfs enkele schepen elkaar sportief kwamen poorten...) en een rondrijdende koffietruck (die gratis straffe koffie wegschenkt aan bezoekers van doe-het-zelfketens, sportcentra...). Uiteraard ook een bijhorend digitaal luik met gerichte (regionale) boodschappen in de vorm van een landingspagina, banners en korte video’s voor sociale media. De acteurs? Stuk voor stuk medewerkers van Infrabel!

Credits

Klant - Infrabel
Employer Branding Advisor - Lotte Moors
Project Manager - Marie Molens

Agency - Duke & Grace
Brand director - Pieter De Baets
Creative Director - Kenny Vermeulen
Design Director - Martijn Leenaers
Creation - Louise Maeyaert, Ward Muys, Sebastiaan Dessaux
Design - Jasper Verbeeck, Eline Dewulf, Freek Heyman, Flor De Pauw, Fanny Benisek
Development - Michiel Vandewalle
Copy - Anton Vander Haegen
Online Marketeer - Gilles Goethals
Client Service Manager - Stijn Meeuwissen
Project Manager - Barbara Boens, Sylvie Demeestere

Productie
The Breakfast Club