In België groeit 1 kind op 25 op zonder een warm nest, zonder liefde of voldoende zorg van ouders of familie. Door de lockdown in maart zijn die cijfers alleen maar erger geworden. Daarom lanceert Duke & Grace een nieuwe campagne voor SOS Kinderdorpen waarin kinderen sterke taal spreken. Want “ze willen verdomme wel sterk opgroeien, maar ze kunnen het niet alleen”.
" Eindelijk horen we met deze campagne de stem van kinderen die er alleen voor staan. De sterke taal geeft een plek aan de sterke emoties die zij ervaren op hun moeilijke reis. En tegelijkertijd voel je de dringende noodzaak om in actie te schieten. We mogen deze kinderen nu écht niet alleen laten. Iedereen moet opnieuw terugplooien op zijn eigen bubbel. Maar wat als die bubbel shit is?" zegt Michaël De Leener van SOS Kinderdorpen. Om aan te tonen dat er ook in België kinderen alleen opgroeien werd vanuit waargebeurde lokale anekdotes van SOS Kinderdorpen een aangrijpend manifest geschreven. Kinderen worden op de voorgrond geplaatst en eisen de aandacht van de kijker met rauwe en beklijvende zinnen. In nauwe samenwerking met regisseursduo Laura Van Haecke en Hyun Lories en productiebedrijf The Breakfast Club worden onbelichte emoties uit het donker gehaald en op een poëtische manier in beeld gebracht.
Steun zelf ook kinderen die er alleen voor staan op sos-kinderdorpen.be
of schenk een paar spots uit je mediaplan aan SOS Kinderdorpen zodat zij hun campagne maximale visibiliteit kunnen bieden op sos-kinderdorpen.be/donate-a-spot.
Credits
Client: SOS Kinderdorpen Belgium
Managing Director: Hilde Boeykens
Communication Coordinator: Michael De Leener
Agency: Duke & Grace
CEO: Bart De Waele
Managing Director: David Vansteenbrugge
Creative Director: Sander Vanermen
Design Director: Simon Pertz, Martijn Leenaers
Creative: Pieter De Baets, Janne Van Robays
Graphic Designer: Flor De Pauw, Jasper Verbeeck
Photography: Freek Heyman
Directors: Laura Van Haecke & Hyun Lories
Project Manager: Pauline De Rycke, Stefanie Drapier
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]