Duurzamer wonen? Yes you can, met KBC en FamousGrey

Crea / News

“Yes, you can!” Dat is de boodschap die KBC wil meegeven aan iedereen die een huis wil kopen of verbouwen. Nu de prijzen van de huizen torenhoog zijn en de overheid EPC-regels oplegt, schrikt de immomarkt veel mensen af. Op de tonen van het bekende nummer van Sammy Davis Jr. laat KBC de consument weten dat zij er zijn om jou bij te staan bij de aankoop en/of renovatie van een duurzamer huis. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking tussen KBC en FamousGrey.

In de televisiespot is te zien hoe de KBC-adviseurs klaarstaan om elke twijfel weg te nemen en iedereen te helpen zijn duurzame woondroom waar te maken. KBC heeft dan ook een waaier aan mogelijkheden om hun klanten bij te staan. Zo kan je de bankiers niet alleen bereiken op kantoor maar ook via chat en KBC Live. Ook Kate en KBC Mobile staan dag en nacht klaar met handige tools die je helpen bij je immozoektocht.

https://vimeo.com/802636340?embedded=true&source=vimeo_logo&owner=13448088

Die Yes you can-mentaliteit is ook de focus van de radiospots. Daar wordt duidelijk gemaakt dat waar je ook woont of wat je ook van plan bent, het kan met KBC. Of je nu een villa uit de jaren ‘60 duurzaam wilt verbouwen of de donkerrode EPC-waarde van je bungalow in het groen wil veranderen.

Die Yes you can-mentaliteit is ook de focus van de radiospots. Daar wordt duidelijk gemaakt dat waar je ook woont of wat je ook van plan bent, het kan met KBC. Of je nu een villa uit de jaren ‘60 duurzaam wilt verbouwen of de donkerrode EPC-waarde van je bungalow in het groen wil veranderen.

De campagne loopt ook in print, online, outdoor en op social media.

De tv-spot werd geproduceerd door Ristretto, in een regie van André Maat. Het beeld voor print en online werd geshoot door Britt Guns voor Bounce Rocks. Het digitale en radioluik werd intern geproduceerd door FamousGrey.


Credits:

Client: KBC
​Client: Koen Gobart, Jessica Kiermeer, Jo Dejonckheere

​Agency: FamousGrey

CEO: Francis Lippens
​Executive Creative Director: Peter Ampe
​Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé
​Account Director: Jef Leysen, Marko Van Dyck
​Account Executive: Leen Van Lint

Strategic Director: Dominique Poncin

Head of Digital: Joachim François
​Digital Strategist: Wies Dickens 
​Social creative: Florentien Duquet

RTV Director: Myriam Maes
​RTV Producer: Marie Libouton, Marlies Neudt

Film production company: Ristretto
​Director: André Maat
​DOP: Anton Mertens
​Executive producer: Lies Bronselaer
​Producer: Thomas Landeloos
​Film Editor: Hans Desmet
​Grading: Xavier Dockx

Photo production: Bounce Rocks
​Photographer: Britt Guns
​Producer: Charlotte Eggerickx, Josefine Morrens

Radio production agency: FamousGrey Productions
​Sound engineer: Mathieu Savenay
​Radio coach: Koen Van Deun
​Music: Hans Mullens

Media agency: Mindshare
​Media contact: Charlotte Massa