“Yes, you can!” Dat is de boodschap die KBC wil meegeven aan iedereen die een huis wil kopen of verbouwen. Nu de prijzen van de huizen torenhoog zijn en de overheid EPC-regels oplegt, schrikt de immomarkt veel mensen af. Op de tonen van het bekende nummer van Sammy Davis Jr. laat KBC de consument weten dat zij er zijn om jou bij te staan bij de aankoop en/of renovatie van een duurzamer huis. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking tussen KBC en FamousGrey.
In de televisiespot is te zien hoe de KBC-adviseurs klaarstaan om elke twijfel weg te nemen en iedereen te helpen zijn duurzame woondroom waar te maken. KBC heeft dan ook een waaier aan mogelijkheden om hun klanten bij te staan. Zo kan je de bankiers niet alleen bereiken op kantoor maar ook via chat en KBC Live. Ook Kate en KBC Mobile staan dag en nacht klaar met handige tools die je helpen bij je immozoektocht.
Die Yes you can-mentaliteit is ook de focus van de radiospots. Daar wordt duidelijk gemaakt dat waar je ook woont of wat je ook van plan bent, het kan met KBC. Of je nu een villa uit de jaren ‘60 duurzaam wilt verbouwen of de donkerrode EPC-waarde van je bungalow in het groen wil veranderen.
Die Yes you can-mentaliteit is ook de focus van de radiospots. Daar wordt duidelijk gemaakt dat waar je ook woont of wat je ook van plan bent, het kan met KBC. Of je nu een villa uit de jaren ‘60 duurzaam wilt verbouwen of de donkerrode EPC-waarde van je bungalow in het groen wil veranderen.
De campagne loopt ook in print, online, outdoor en op social media.
De tv-spot werd geproduceerd door Ristretto, in een regie van André Maat. Het beeld voor print en online werd geshoot door Britt Guns voor Bounce Rocks. Het digitale en radioluik werd intern geproduceerd door FamousGrey.
Credits:
Client: KBC
Client: Koen Gobart, Jessica Kiermeer, Jo Dejonckheere
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Executive Creative Director: Peter Ampe
Creative team: Jan Schoofs, Jonas Caluwé
Account Director: Jef Leysen, Marko Van Dyck
Account Executive: Leen Van Lint
Strategic Director: Dominique Poncin
Head of Digital: Joachim François
Digital Strategist: Wies Dickens
Social creative: Florentien Duquet
RTV Director: Myriam Maes
RTV Producer: Marie Libouton, Marlies Neudt
Film production company: Ristretto
Director: André Maat
DOP: Anton Mertens
Executive producer: Lies Bronselaer
Producer: Thomas Landeloos
Film Editor: Hans Desmet
Grading: Xavier Dockx
Photo production: Bounce Rocks
Photographer: Britt Guns
Producer: Charlotte Eggerickx, Josefine Morrens
Radio production agency: FamousGrey Productions
Sound engineer: Mathieu Savenay
Radio coach: Koen Van Deun
Music: Hans Mullens
Media agency: Mindshare
Media contact: Charlotte Massa
Senior Account Manager bij Epic
EPIC is looking for a passionate Senior Account Manager willing to reach new […]
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]