Duval Guillaume en Knorr verrassen uw keuken

Crea / News

Knorr Duval Guillaume NL 2Begin maart kondigde Duval Guillaume de winst van een nieuwe klant aan, Knorr. De eerste campagne voor dit Unilever-merk is nu on air. Het doel: de consument aanzetten om meer variatie in hun eetgewoonten te brengen. Door hen minder bekende producten dan de usual suspects te doen ontdekken geeft Knorr inzichten om smaakvoller, gezonder en verrassender te eten, zo luidt de boodschap. Thomas Blomme, brand manager Cooking Products bij Unilever: “Vandaag zijn er meer dan 5000 gewassen en soorten die we kunnen eten en toch vertrouwt de gemiddelde Belg slechts op 12 gewassen voor het merendeel van wat we serveren. In het kader van onze nieuwe positionering, geïllustreerd door het ‘Future 50 Foods’ programma, proberen we minder gebruikte producten naar voor te schuiven die beter zijn voor de gezondheid én een positieve impact hebben op de natuur. Ze bevatten alles wat we nodig hebben, maar met een lagere ecologische voetafdruk dan bv. tarwe en rijst. Duval Guillaume heeft ons deze ambitie helpen vertalen op een erg creatieve en verrassende manier. We kozen 4 ingrediënten die voor veel consumenten nog ongekend zijn en dagen hen uit om hier even bij stil te staan: wat is dit eigenlijk en waarom ken ik dit niet? We voorzien ook recept-inspiratie om zelf aan de slag te gaan.”
Knorr Duval Guillaume NL 3
Duval Guillaume heeft hiervoor een campagne ontwikkeld op verschillende touchpoints: OOH, POS en Social Media. In partnerschap met Tribe Agency was er ook een PR-luik aan verbonden ten behoeve van influencers en journalisten. Samen met Spice Agency werd er ook een activatie georganiseerd in het station Brussel-Zuid.Knorr Duval Guillaume NL
Credits
Advertiser: Knorr
Client contact: Thomas Blomme
Agency: Duval Guillaume
Creative Director: Koenraad Lefever
Creative Team: Arnaud Bailly, Karel De Mulder, Tom Jacobs
Strategic Director: Jorian Vanvossel
Account Team: Jessica Danese, Anaïs Lavie, Rocio Servide
PR Agency: Tribe Agency
Activation Agency: Spice Agency
Photographer: Studio Wauters
Designers: Olivier Laga, Christophe Van Tricht
Editors: Bart Callaerts, Christoph BoostKnorr Duval Guillaume NL 4