Duval Guillaume is solidair voor Viva for Life

Crea / News

Viva for Life

Van 17 tot 23 december vindt voor de vierde keer Viva for Life plaats, de Franstalige tegenhanger van Music for Life. Drie presentatoren van de RTBF worden dan gedurende zes dagen en nachten opgesloten in een glazen huis en maken radio om geld in te zamelen voor jonge kinderen en gezinnen die onder de armoedegrens leven. Viva for Life wordt georganiseerd door RTBF (Vivacité) in samenwerking met CAP48, de solidariteitsactie van RTBF.

In Franstalig België leeft één kind op vier in armoede. Wanneer een kind niet in optimale omstandigheden kan opgroeien, heeft dit tal van negatieve gevolgen op lange termijn inzake voeding, gezondheid, onderwijs, onderdak en ga zo maar door. Duval Guillaume ontwikkelde een campagne om mensen te sensibiliseren omtrent de armoede die heerst bij één op vier gezinnen in Wallonië. Focus van de campagne ligt op kinderen die juist niet in armoede leven, en daardoor de mogelijkheid hebben om op ontdekking te gaan en nieuwe situaties voor een eerste keer te ervaren: de eerste keer naar de tandarts bijvoorbeeld. Of de eerste keer spruitjes eten. Tal van situaties die vanuit het standpunt van het kind onaangenaam lijken, maar die deel uitmaken en noodzakelijk zijn voor hun groei en ontwikkeling. Opgroeien is niet gemakkelijk, maar opgroeien in een kansarm gezin is nog duizend keer moeilijker. De campagne bestaat uit televisie-, radiospots en print advertenties, en loopt tot midden december.

Credits

Creative Director: Koenraad Lefever & Dries De Wilde

Creative Team: Arnaud Bailly & Karel de Mulder

Account manager: Jef Leysen

Account executive: Caroline Ropsy

TV production: Girafeo