Onder de koepel van de coöperatieve vennootschap Duval Union werd GrowthAgent opgericht, een marketing technology en growth marketing bureau met als missie merken en marketeers te adviseren en begeleiden bij hun zoektocht naar de meest relevante technologische oplossingen, en hoe deze in te zetten om tot betere bedrijfsresultaten te komen. Renout van Hove, die jarenlange ervaring in martech meebrengt, staat aan het hoofd van het nieuwe bedrijf in de Union-groep.
Software innovatie zit in de lift. Marketing en technologie zijn meer verweven met elkaar dan ooit. De onophoudelijke groei van martech software en platforms maakt het moeilijk voor bedrijven om door het bos de bomen nog te zien. Met letterlijk duizenden beschikbare technologische oplossingen – van CRM en marketing automation tot customer data platforms (CDP's) –is het voor marketeers bijna onmogelijk geworden om te weten welke de meest relevante zijn, vandaag én morgen. Het is de missie van GrowthAgent om bedrijven te begeleiden bij deze uitdagende zoektocht, om op die manier hun martech investeringen te optimaliseren en zo hun business en competitiviteit te versterken.
Duval Union is vooral gekend voor haar jarenlange ervaring in business consulting, marketing en communicatie. De oprichting van GrowthAgent is een verrijking en aanvulling van de reeds bestaande expertises die de groep huisvest. Vandaag gaat technologie hand in hand met het juist inzetten van data, en fungeert GrowthAgent als aanvulling voor Glickman, het data science bureau van de groep. Verder draait het om relevante content als brandstof voor een dialoog met de consument – activiteiten die plaatsvinden bij MMBSY, het content marketing en PR bureau van de groep – en om de marketing performantie die FairEtail verzorgt. En zo zijn er nog meerdere raakvlakken met andere Duval Union-partners.
Marc Bresseel, founding partner van Duval Union, geeft toelichting: “Technologie kan een sterk verbindende factor zijn, een groeiversneller voor sales en marketing, en een facilitator van een vernieuwende dialoog met de klant. We zochten een partner die klanten kan helpen relevante en efficiënte keuzes te maken in dat technologielandschap, en hen kan begeleiden bij de implementatie. Renout heeft de juiste ervaring, de gedrevenheid en het enthousiasme van een ondernemer. De ideale persoon om GrowthAgent te ontwikkelen.”
Renout van Hove, managing partner van GrowthAgent, vult aan: “De gemiddelde CMO investeert vandaag reeds 30% van zijn of haar budget in marketing technologie. Wetende dat dit jaarlijks nog toeneemt en gezien het tekort aan inzicht over de mogelijkheden van hedendaagse technologieën zoals marketing automation, customer data platforms en artificiële intellegentie, is er absoluut een noodzaak aan en relevantie voor een agentschap dat technologie inzet op een pragmatische en vernieuwende manier. Dit heeft ons er ook toe bewogen onze visie, ideeën en ervaring neer te schrijven in ‘Obsessed’ - het boek dat later dit jaar wordt gepubliceerd en de demystificatie van martech en de opkomst van de AI wired customer beschrijft.”