Hoelang liggen jouw beleggingen al stof te verzamelen? Eerlijk gezegd is dat toch zonde, niet? En daar wil Bolero, een referentie in zelf beleggen, iets aan doen. Met een volledige nieuwe Bolero-app met nieuwe features en in een nieuw jasje. Een belegvriendelijke app voor de gevestigde beleggers, maar ook voor wie zijn eerste stappen zet in de beleggingswereld.
Het werk van DVLR DDB spitste zich in eerste instantie toe op een volledige rebranding. Voor de nieuwe belegvriendelijke app natuurlijk, maar ook voor de website en alle onderdelen van de communicatie. Het nieuwe logo start vanuit een stijgende lijn, verwijzend naar de reden waarom we beginnen beleggen natuurlijk. Die stijgende lijn is de basis voor de B van Bolero. Maar ook het volledige kleurenpalet en alle lettertypes kregen een grondige opfrisbeurt.
Er is ook een gloednieuwe sonic branding ontwikkeld met onder meer een remix van de beroemde Bolero van Ravel, die speciaal is gecreëerd door Klankwerk. De muziek heeft French Touch / Nu-Disco invloeden die je doen denken aan bepaalde tracks van Sébastien Tellier of Mr. Oizo.
Deze nieuwe sound is nu al te horen in de radiospot die je met een wachtmuziekje eraan herinnert hoe vervelend wachten is. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze beleggingen en ons geld dat stof aan het verzamelen is. Tijd om in actie te schieten dus, met de nieuwe Bolero-app.
Daarnaast ontwikkelde DVLR DDB twee video’s, of eerder stillevens, die refereren naar de staat van onze beleggingen. We zien dan ook dat ene envelopje met geld waar eigenlijk niks mee gebeurt en een kluis die enkel stof aan het verzamelen is. Met humor en poëzie werden twee letterlijke stillevens geënsceneerd die mensen erop wijzen dat het hoog tijd is om hun geld nieuw leven in te blazen.
Credits:
Client: Bolero
Client contact: Berangère Bivort, Karen Roelants, Thomas Van Berchem
Agency: DVLR DDB
Creative Director: Kwint De Meyer
Strategy: Maarten Vanthemsche, Fiona Boyle
Creatives: Simon Detournay & Célestin Metens, Vital Schippers
Copywriting FR: Célestin Metens
Copywriting NL: Astrid Van Breusegem
Design: Nicky Lauwerijssen, Jaimy Vanaken
Accounts: Alice Platteau, Elena Janssens, Lore Desmet
Production
Production Company: MAKE
TV Producer: Cindy De Mooter
Producer: Elien De Brouwer
Director: Burp
DOP: Piet Deyaert
Post producer: Elien De Brouwer, Raf Cyran, Lauranne Van Der Heyden
Offline – Online edit: Pierre Mailly, Cas De Bruijn
Colorgrading: Joost Van Kerckhove
Soundmix: Gwenn Nicolay, Jan Pollet
Music composition: Klankwerk
Photo retouching: Bert Geurs
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]