DVLR DDB en Bolero blazen de beleggingswereld nieuw leven in

Crea / News

Hoelang liggen jouw beleggingen al stof te verzamelen? Eerlijk gezegd is dat toch zonde, niet? En daar wil Bolero, een referentie in zelf beleggen, iets aan doen. Met een volledige nieuwe Bolero-app met nieuwe features en in een nieuw jasje. Een belegvriendelijke app voor de gevestigde beleggers, maar ook voor wie zijn eerste stappen zet in de beleggingswereld.

Het werk van DVLR DDB spitste zich in eerste instantie toe op een volledige rebranding. Voor de nieuwe belegvriendelijke app natuurlijk, maar ook voor de website en alle onderdelen van de communicatie. Het nieuwe logo start vanuit een stijgende lijn, verwijzend naar de reden waarom we beginnen beleggen natuurlijk. Die stijgende lijn is de basis voor de B van Bolero. Maar ook het volledige kleurenpalet en alle lettertypes kregen een grondige opfrisbeurt.

Er is ook een gloednieuwe sonic branding ontwikkeld met onder meer een remix van de beroemde Bolero van Ravel, die speciaal is gecreëerd door Klankwerk. De muziek heeft French Touch / Nu-Disco invloeden die je doen denken aan bepaalde tracks van Sébastien Tellier of Mr. Oizo

Deze nieuwe sound is nu al te horen in de radiospot die je met een wachtmuziekje eraan herinnert hoe vervelend wachten is. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze beleggingen en ons geld dat stof aan het verzamelen is. Tijd om in actie te schieten dus, met de nieuwe Bolero-app.

Daarnaast ontwikkelde DVLR DDB twee video’s, of eerder stillevens, die refereren naar de staat van onze beleggingen. We zien dan ook dat ene envelopje met geld waar eigenlijk niks mee gebeurt en een kluis die enkel stof aan het verzamelen is. Met humor en poëzie werden twee letterlijke stillevens geënsceneerd die mensen erop wijzen dat het hoog tijd is om hun geld nieuw leven in te blazen.

Credits:

Client: Bolero

Client contact: Berangère Bivort, Karen Roelants, Thomas Van Berchem

Agency: DVLR DDB

Creative Director: Kwint De Meyer

Strategy: Maarten Vanthemsche, Fiona Boyle

Creatives: Simon Detournay & Célestin Metens, Vital Schippers

Copywriting FR: Célestin Metens

Copywriting NL: Astrid Van Breusegem

Design: Nicky Lauwerijssen, Jaimy Vanaken

Accounts: Alice Platteau, Elena Janssens, Lore Desmet 

Production

Production Company: MAKE

TV Producer: Cindy De Mooter

Producer: Elien De Brouwer

Director: Burp

DOP: Piet Deyaert

Post producer: Elien De Brouwer, Raf Cyran, Lauranne Van Der Heyden

Offline – Online edit: Pierre Mailly, Cas De Bruijn

Colorgrading: Joost Van Kerckhove

Soundmix: Gwenn Nicolay, Jan Pollet

Music composition: Klankwerk        

Photo retouching: Bert Geurs