DVLR DDB laat lichtpuntjes schitteren voor Kom op tegen Kanker

Crea / News

De voorbije jaren kon je een lichtpuntje kopen om Kom op tegen Kanker te steunen. En dat is dit jaar niet anders. Met de opbrengst van de verkoop worden de activiteiten van Kom op tegen Kanker gefinancierd, maar een lichtpuntje is meer dan dat. In de campagne van DVLR DDB wordt de emotionele kracht ervan in de kijker gezet.  

Deze editie van ‘Lichtpuntjes tegen Kanker’ is al de vierde en bouwt verder op de voorgaande campagnes. Opnieuw duiken we in de hoopvolle, maar ook ontroerende verhalen van Mathijs, Marc en Kathleen. We ontdekken waarom hun familie, vrienden en ook ploeggenoten voor hen een lichtpuntje laten schitteren. Want een lichtpuntje betekent meer dan louter financiële steun, het is hoop, warmte, steun en troost.

Kanker verloopt op verschillende manieren. Ook dat wordt in de campagne benadrukt. Zoals Mathijs, die kanker naar huis dribbelde en Kathleen, van wie we helaas afscheid hebben moeten nemen. Door echte verhalen te tonen, wil Kom op tegen de Kanker de nood aan steun nog meer in de verf zetten. Ook in radio weerklinkt de oproep om over heel Vlaanderen een lichtpuntje aan een dierbare op te dragen. Koop dus zeker en vast een lichtpuntje via lichtpuntjestegenkanker.be en laat iedereen weten voor wie het schijnt.

De campagne is een samenwerking met VRT 1 en Radio 2. In enkele prachtige programma’s op VRT 1 en Radio 2 getuigen verschillende mensen vijf dagen lang over hun ervaring met kanker, over waarin ze hoop, troost en steun vinden en nog zo veel meer. Op 16 februari volgt op VRT 1 de apotheose van de campagne, want dan wordt het Grootste Lichtpunt tegen Kanker ontstoken in De Schorre te Boom. Dit jaar kunnen bezoekers ook ter plaatse een lichtpuntje kopen en laten toevoegen aan het Grootste Lichtpunt. Naast ‘Lichtpuntjes tegen Kanker’ staat DVLR DDB ook in voor de campagnes #WhatTheSmoke, #RIProken en Dag tegen Kanker.

Credits

Client: Kom op tegen Kanker

Client Contact: Marina Van den Nouweland, Els Broothaers

Cratief Directeur: Kwint De Meyer

Art Director: Jannis Min Jou

Copywriter: Thomas De Boeck

Strategy: Fiona Boyle, Margot Dedrijvere

Account Management: Ines Dhont

Production Company: MAKE

DOP: Bas Van Hoof

Redacteur: Marco Bellusci

Editor: Nabil El Hajjouti

Grader: Kene Illegems

Sound: Marius Acker

Producer: Polly Seynaeve

Postproducer: Sofie Gebruers

Soundmix: Jan Pollet

VO: Siska Schoeters, Filip Peeters