Eastpak ook op Mars nog steeds duurzaam dankzij Mutant

Crea / News

Lifestylemerk Eastpak lanceerde een wereldwijde merkcampagne voor 2023, die hun bekende baseline 'Built to Resist' nieuw leven inblaast. Creatief bureau Mutant ging op missie om het tijdloze motto van Eastpak te vertalen naar een nieuw tijdperk: het resultaat is een multichannel campagne die zal lopen via sociale media, digitale kanalen, in winkels en via OOH. 'Built to Resist 2023' brengt niet alleen het Eastpak-DNA van positivisme en creatieve zelfexpressie tot leven, maar demonstreert en versterkt ook het meest prominente kenmerk van de producten: hun duurzaamheid. Het concept van de campagne is dan ook even simpel als ingenieus - aangezien elke Eastpak-tas een garantie van 30 jaar heeft, is het niet ondenkbaar dat Eastpak er nog steeds is wanneer de mensheid nieuw terrein verkent op Mars.

Eastpak wil al jaren waarden uitstralen als plezier, moed en ondernemendheid. Daarom koos Mutant ervoor om het product te tonen in een uitdagende en futuristische omgeving: 'Built to Resist 2023' kijkt vooruit naar de toekomst waarin de mensheid het leven op Mars verkent. De cinematografische film toont een samenleving waarin we niet langer op planeet Aarde wonen, maar onze vrije tijd nog wel hetzelfde invullen. Onze nieuwe thuis doet ons verlangen naar avontuur en laat onze jeugdige drang naar verkenning en plezier heropleven.

"Een merkcampagne creëren is een heel persoonlijke ervaring, zeker voor een merk met zo'n rijk verleden als Eastpak - zoiets vergt vertrouwen en een bepaald partnerschap," verklaart Eastpaks brand marketing manager Florence Blanckaert. "De mensen van Mutant vormden de perfecte versterking voor ons intern team bij het in beeld brengen van de toekomst en het herinterpreteren van onze slogan 'Built To Resist', want ze hielpen ons grenzen te verleggen en hielden ons scherp. We kunnen niet wachten om het resultaat te onthullen!" "Er zijn weinig merken met zo'n iconische en tijdloze baseline als Eastpak," beaamt Odin Saillée, oprichter en executive creative director  van Mutant. "Dit is het soort werk waarvoor je het doet als agency: het is een kans om met je creatieve interpretatie aan te haken en de wereld te tonen wat 'Built To Resist' kan betekenen in ons huidige culturele klimaat."

Eastpak begon in 1952 als Eastern Canvas Products materiaal te maken voor het Amerikaanse leger. Sindsdien hebben ze een garantie van dertig jaar ingevoerd om de tassen hun potentieel te laten waarmaken. De campagne (die trouwens ook knipoogt naar Eastpaks 'Skeleton'-campagne uit 1997) zal lopen in het VK, België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Portugal, Zweden, Noorwegen, Finland, de VS, Canada, Cyprus, Libanon, Turkije, Griekenland, Japan, Polen, Israël, Korea, het Midden-Oosten en Hongarije.

Credits

Agency: Mutant
Client: Kelly De Block, Florence Blanckaert, Pete Winkworth
Business director: Maarten De Cuyper
Creative director: Odin Saillé
Client director: Innie Tran
Art director: Usman Abdul
Design director: Frank Schouwaerts
Design: Ben Boliau
Motion design: Bob Van den Audenaerde
Client manager: Lina Mertens
Production: BLEUNUIT @bleunuit.tv
Producer: Ernest Bouvier, Maky Margaridis
Line Producer: Ernest Bouvier
Production assistant: Nina Perquis
Directors: Maky Margaridis & Tristan Feres
Photographer: Louis Lekien
Production service: 24/7
Local Producer: Gunther Haase
Production coordinator: Patrick Klosse
Production assistant: Jaime Antonio Hernandez Perez
Location manager: Poppy Ramos
Location manager: Francisco García Mateo
Runner: Daniel Cabecera, Alberto Santana
First director's assistant: Hugo Lebaillif
First photographer assistant: Elie Carp
Director of Photography: Cyrille Hubert
First Camera assistant: Léo Duclos
Second Camera assistant: Hugo Willocq
HMC: Poppy Ramos, Desi Make up /Honey wagon
Stylist: Edem Dossou
Stylist assistant: Anh Quynh
Set designer: Maori Thienot
Gaffer: Hector Garcia
Electricians: Natan Hernandez, Miguel Angel Crespo
Key Grip: Patrick Cauderlier
Grip: Alexandre Cauderlier, Mael Lamberton
Cast: Christophe Diawaku Mbila @_kingin2, Jeff Cokson @flyestshot, Philippine Lecat, @okphilou, Victor Bouhier @rey..ky, Chloé Payen de Lapierre @claudepayendelapierre
Editor: Rémy Monti
Cleaning/Flame: Julien Mercier
Color Grading: Arthur Paux
Sound company: TRGDY Inc.
Sound composition: Dries Henderickx & Fabian van Doorslaer