Edelman Barometer 2018 kijkt richting AI

Communication / News / Research

Eve laurier
PUB heeft in zijn koffers, meegebracht van de editie 2018 van Cristal MAD, enkele interessante video's gestopt van sprekers die het woord namen tijdens dit grote winterse communicatie-evenement. Vandaag nodigen wij u uit om u onder te dompelen in de Edelman-barometer met Eve Laurier, algemeen directeur van Edelman Montreal (Canada). Deze dynamische vrouw heeft meer dan twintig jaar ervaring op het vlak van communicatie en marketing. In het bijzonder leidde zij met succes de transformatie van vele merken en de structuur van verschillende interne teams.
edelman
Voor die barometer werden 33.000 mensen, verspreid over 28 landen, ondervraagd.  "Dat heeft zijn belang. Zowel overheden als scholen maken er gebruik van. Het meet het vertrouwen in regeringen, de media, bedrijven, NGO's.... In 2018 waren we op zoek naar de waarheid in een tijd van fake news! De resultaten van 2018 waren vrij stabiel in vergelijking met 2017, toen we een daling van ongeveer 10% waarnamen, vooral in de media. 2018 is het vertrouwen in de media nog niet teruggekeerd, maar in de journalisten. Voor 2019 zal het thema kunstmatige intelligentie zijn. Technologie is altijd al de meest vertrouwde sector geweest. Als we echter naar de subcategorieën kijken, is de kunstmatige intelligentie -19%!" Terwijl onze Franse en Nederlandse buren tot de geanalyseerde markten behoren, is België nog niet tot de club toegetreden. Als u zich laat inspireren door de Edelman Trust Barometer... aarzel dan niet om uw aanvraag in te dienen.