Eduardo Marques (Publicis Groupe) haalt top 10

Awards / News / People

The Drum, de Amerikaanse nieuwssite gespecialiseerd in nieuws rond media, reclame en marketing, stelde een wereldwijde top 100 op van de meest bekroonde CCO’s (chief creative officer). Dat doet de nieuwssite trouwens ieder jaar, door de data van verschillende awarduitreikingen uit te pluizen, met als uiteindelijke doel: ontdekken welk bureau het meest bekroonde werk maakte in het afgelopen jaar. Dit jaar nam het researchteam van The Drum campagnes van 1.295 klanten onder de loep, die werkten met 964 bureaus vertegenwoordigd door 387 chief creative officers. In ons land is Publicis Group België vertegenwoordigd via Eduardo Marques.

De top 10 meest-bekroonde cHIEF CREATIVE OFFICERS voor 2020 ziet er als volgt uit:
  1. Bruno Bertelli (Publicis Italy)
  2. Matthias Spaetgens (Scholz & Friends)
  3. Alexander Schill (Serviceplan Group)
  4. David Lubars (BBDO)
  5. Pancho Cassis (DAVID the Agency)
  6. Paul Chan (Cheil Hong Kong)
  7. Jorg Riommi (Publicis Groupe CEE)
  8. Greg Hahn (Mischief, ex-BBDO)
  9. Eduardo Marques (Publicis Groupe Netherlands & Belgium)
  10. Frederic Levron (FCB Global)

Eduardo Marques, een Braziliaanse globetrotter, won tijdens zijn carrière maar liefst veertig Cannes Lions, waaronder drie Grand Prix en één Titanium, met werk voor 180LA en Publicis Spanje. In januari 2021 startte hij als chief creative officer Benelux bij Publicis Groupe. De ambitie? Samen met Bruno Bertelli, die Le Pub zal leiden, referentiewerk maken voor alle Publicis Groupe klanten in de Benelux and beyond.

De volledige top 100 vindt u op de website van The Drum.