Een ageless benadering van vijftigplussers?

Communication / Media / News

Silver Marketing50-plussers zijn koopkrachtig en weten wat ze willen. Hoe kunnen merken deze doelgroep het best bereiken, en hoe goed doen ze dat vandaag?
Merken zijn vooral druk in de weer met het verleiden van millennials, maar zien één doelgroep nog veel te vaak over het hoofd: de 50- en 60-plussers. Zij vormen nochtans een niet te verwaarlozen groep consumenten. Want ondanks een kwaaltje hier en daar gaat het leven hen voor de wind: de kinderen zijn het huis uit, de hypotheek is afbetaald en ze geven graag uit. “Ze voelen zich als dertigers met extra ervaring op de teller,” zo beschrijft Filip Lemaitre hen in het bij Pelckmans Pro verschenen boek The Silver Ones, waarin hij do’s & don’ts aankaart voor 50+ marketing. Met zijn gelijknamige consultancybureau The Silver Ones doet hij net hetzelfde: merken ondersteunen in hun ‘Silver Marketing’. Dat blijkt nodig, want in een levensfase waarin leeftijd net zo gevoelig ligt, slaan merken de bal vaak mis. “Deze oudere generatie wil niet vastgepind worden op hun leeftijd. Ze komen wel in een andere levensfase terecht, maar zijn nog niet toe aan de seniorenmarketing waar zorg vaak centraal staat.” Is er dan wel een specifieke marketing nodig voor deze vijftigplusgeneratie? Filip Lemaitre is overtuigd van wel.
homme
Lees het volledige artikel in PUB Magazine. Wat leest u nog in dat nummer van PUB Magazine (met een leuke cover van Hungry Minds)? Een greep uit de onderwerpen, naast de silver marketing: de stap van journalistiek naar de politiek (met o.m. een interview met Siegfried Bracke), de IKEA-experience (hier in België en in het IKEA Museum in het Zweedse Älmhult), een dubbelgesprek tussen Baptiste van Outryve en Fons Van Dyck over duurzaamheid, Mons (Bergen) als Mediacity en veel meer. En o ja, we gingen op bezoek bij Jack & Charlie en vroegen aan enkele experts of DAB+ een nieuw businessmodel voor radio inluidt.
 
COVER-PUB 6