Een #BetterMe met Bosto en Bubka

Crea / News

BostoBosto timmert al een tijdje samen met Bubka aan een nieuw elan voor het welbekende Belgische rijst- en granenmerk. De campagne krijgt nu een full flavour boost met een nieuwe televisiespot, online-campagne, native content, activatie en SEO- en UX-update van het webplatform.
Gezond en gemakkelijk zijn de norm geworden in voeding. In die zin werd de waardepropositie van Bosto ook aangepast. Bosto wil namelijk staan voor een moderne en gezonde levensstijl: goed eten en je zo nog beter voelen. Onder de vlag #BetterMe willen ze die levensstijl ook graag delen met zoveel mogelijk Belgen.
De nieuwe campagne is dan ook volledig gericht op gezonde variatie. Eenvoudig, inspirerend licht genieten met rijst. “We spelen constant in op wat er leeft in een gezin van vandaag,” verduidelijkt Ben Van Asbroeck, creative director bij Bubka. “We focussen op laagdrempelige, herkenbare situaties. Waar Bosto de facilitator is voor evenwicht tussen me-time en family-time, gezond eten en snel en makkelijk iets op tafel toveren.” Dit zette het bureau om in snackable content met veel appetite appeal. Voor de televisiespot maakte het onder meer gebruik van splitscreens en slowmotions om de veelzijdigheid van Bosto uit te lichten.

Naast de spots, die van 29 april tot en met 19 mei te zien zijn op de belangrijkste nationale zenders, vormt een op concept research gebaseerde clickbait content-strategie de tweede basiscomponent van de campagne. Deze aanpak wordt doorgetrokken in alle digitale media, van social media tot web-inspiratieplatform en e-CRM. Door dit laatste te upgraden en online couponing te integreren, kan Bubka de customer journey-cirkel volledig sluiten en daarmee de impact van de campagnes tot in het verkooppunt tracken.
Credits:
Client: Bosto
Agency: Bubka
Account team: Mandy Perrone, Tine Tas, Charlotte Van Puijm
Strategie: Raf Van Raemdonck
Creatives: Stinus Van Grieken, Katleen Boogaerts, Christophe Vanheygen, Bob van der Meer, Yannick Van Houtven, Kristof Hermans, Ben Van Asbroeck
AV productie: AMOK, director Anne Marie Vandeputte