Een cruelty free Christmas met GAIA en Native Nation

Crea / News

Voor het derde jaar op rij sloegen GAIA, Zenith en Native Nation de handen in elkaar om tijdens de feestdagen een campagne op poten te zetten tegen foie gras en voor het plantaardig alternatief Faux Gras. Tijdens de eindejaarsperiode wordt het dieronvriendelijke product nog steeds het vaakst op tafel gezet, hoewel GAIA het met Faux Gras nog gemakkelijker gemaakt heeft om “nee” te zeggen. Om dit in de kijker te zetten, zette Native Nation een influencer campagne op in België en Frankrijk.

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Horrible images 😣 Join me against animal cruelty. Say NO to foie gras! Show your support and leave a comment. #saynotofoiegras #fauxgras #gaia #prpl

Een bericht gedeeld door ASTRID COPPENS (@oneandonlyastrid) op

In België is het 100% diervriendelijk alternatief Faux Gras reeds bekend bij de meesten, maar toch blijft foie gras in menig kerstmenu’s opduiken. Daarom werd in een eerste fase van de campagne opgeroepen om nee te zeggen tegen foie gras. Native Nation nodigde negen bekende Belgen uit, waaronder Hilde De Baerdemaeker, Astrid Coppens en David Antoine, die een video te zien kregen waarbij dezelfde praktijken van dwangvoederen op een mens uitgevoerd worden. Een nieuw perspectief waarbij je opnieuw geconfronteerd wordt met de harde realiteit voor ganzen en eenden. Hiervan werd een reactie-video gemaakt, waarin je kan zien hoe iedereen het erover eens is: dit moet stoppen. De video deelden alle gezichten van de campagne zelf op Instagram met de oproep om deze feesten samen met hen “nee” te zeggen tegen foie gras.

In een tweede fase lag de focus op het vrolijke kerstgevoel en sprong GAIA mee op de Ugly Christmas Sweater kar. Native Nation ontwierp een kersttrui voor deze campagne met een design geïnspireerd door de reclamespot die ook op televisie te zien is. Alle Belgische gezichten kregen er één om zo samen met GAIA op een vrolijke manier de feestdagen zonder foie gras te vieren en de boodschap ook eens wat luchtiger over te brengen.

Voor de derde fase van de campagne trok GAIA naar Parijs. Frankrijk is vandaag namelijk de grootste producent van foie gras ter wereld. Native Nation nodigde Franse food-enthusiast content creators uit voor een gezellig kerstdiner in ware Komen Eten’-stijl. Elke gast bereidde zijn eigen gerechtje met Faux Gras, waarvoor ze de inspiratie konden halen op de Faux Gras website. Dit werd door de influencers gedeeld in Instagram posts en stories, waarbij de focus gelegd werd op een warme en dieraardige kerst.