Een diamant is voor altijd

Awards / Crea / News

Color grading2 Gerety The Gerety Awards openen de inzendingen met een video die een meeslepende throwback is naar Frances Gerety, de copywriter aan wie de award zijn naam ontleent. De onlangs gelanceerde Gerety Awards wil via de status quo van het internationale creatieve prijzencircuit uitdagen. Frances Gerety is de copywriter die de slogan 'A diamond is forever' bedacht en geeft haar naam aan de award die een wereldwijd platform voor talent wil zijn en initiatieven voor diversiteit in de creatieve industrie ondersteunt - op een moment dat de reclame-industrie zichzelf probeert te herdefiniëren geen slecht idee.
De jury van de Gerety Awards bestaat uit een aantal van 's werelds meest vooraanstaande bureaus en merkcreatives zoals:
Francine Li, Global Brand Marketing, NetFlix, VS
Laura Jordan Bambach, Chief Creative Officer, Mr President, UK
Samantha Almeida, directeur Mynd_Music2, Brazilië
Britta Poetzsch, Chief Creative Officer, Track, Duitsland
Kainaz Karmakar, Chief Creative Officer, Ogilvy, India
Gerety Handwritten Slogan Close upDe film begint met een top shot van Frances Gerety schrijvend aan een tafel, en neemt de kijker mee door haar gedachtengang terwijl ze probeert een tagline te bedenken voor een DeBeers Diamons-campagne. Ze bedenkt dat 'we allemaal een stempel op de wereld moeten drukken' en komt uiteindelijk met de slogan die resulteerde in haar beroemde lijn: 'Een diamant is voor altijd'. Schrijver en regisseur John Campbell: "Niet iedereen kent DeBeers of Frances Gerety, dus dat is het uitgangspunt om mensen te vertellen over de Gerety Awards en hun Diamond Cuts. Met betrekking tot de beroemde lijn, 'A Diamond is Forever:' Frances zou hebben gezegd dat ze dat tijdens de nacht schreef op een stukje papier. Ik stelde me voor hoe dat eigenlijk zou zijn verlopen, toen in 1948, en distilleerde dat moment. Ik geloof dat iedereen het vermogen heeft om creatief te zijn en ik ben verliefd op het creatieve proces en de oneindige paden, die fascinerend zijn. Toen we het allemaal op zijn plaats zetten, keek ik naar de monitor en zei: 'Dat is precies wat ik in gedachten had. Camera!'."

Alle soorten media kunnen worden opgenomen in de negen categorieën ('cuts' van de Gerety Awards: Media, Innovation, Entertainment, Communication, Craft, Experience, Works for Good, Health & Portfolios.  De lanceringsspot is te bekijken via Facebook, Twitter en Instagram. Alle reclamewerk dat tussen januari 2018 en de deadline (1 april 2019) werd gelanceerd, komt in aanmerking voor deelname en de werken worden beoordeeld op twee criteria: originaliteit en creatieve uitvoering. Meer informatie vindt u op www.geretyawards.com.
Gerety Submission Visual Horizontal
Credits
John Campbell - Writer/Director
Nick Saward - Producer
Starring: Lenka Gmitrova
Voice Over: Roy McCrerey
Martin Matiasek - Director of Photography
Pavel Kurak - Focus Puller
Tomas Prajsler - Gaffer
Jirka Gazda - Key Grip
Karel Holas - Best Boy Grip
Marek Smehlik - Prop Master
Petra Prikrylova - Props Supplier
Terezie Dvorakova - Costume Stylist
Natalie Jachimova - Makeup & Hair
Lenka Gmitrova - Editor
Recorded & Mixed at Soundsquare
Managing Director - Pavel Rejholec
Sound Mixer - Jan Majstr
Sound Post-Production Manager - Jakub Slama
Post Production by PFX
Managing Director - Lukas Keclik
Flame Operator - Radek Svoboda
Compositor - Martin Zika
Post Production Manager - Aneta Praglova
Camera equipment provided by Panavision Cz
courtesy of Vaclav Hejduk
Lighting provided by Panalux Cz
courtesy of Roman Porkert
Music Licensing provided by Tracks and Fields
courtesy of Christian Mix-Linzer
Special Thanks to:
Driven By Creatives & Pavlina Saward