Op 21 maart is het Werelddownsyndroomdag. Na het grote succes van de vorige twee edities van #steunkousen roept Eén op om op die dag opnieuw twee verschillende sokken aan te doen. Twee verschillende sokken zijn het symbool geworden van Werelddownsyndroomdag en tonen aan dat anders zijn dik oké is.
Net als vorig jaar slaat Eén de handen in elkaar met Veritas om sokken te verkopen voor het goede doel. Nieuw is dat Dieter Coppens samen met zijn partner van hun grafisch bureau deze kousen zelf ontworpen heeft. Ze kregen inspiratie voor de ontwerpen van – hoe kan het ook anders – Lisa, Hélène, Lore, Kevin, Martijn en Pieter. De zes reisgenoten uit het eerste en vierde seizoen van Down the road zijn alvast dolenthousiast over het eindresultaat.
De collectie bestaat uit twee mannenparen, twee vrouwenparen en twee kinderparen met verschillende afbeeldingen. De collectie is te herkennen aan de drie pijltjes op de onderkant van elke sok: deze symboliseren het downsyndroom. Per verkocht paar sokken schenkt Eén 1 euro aan een goed doel. De opbrengst van de steunkousen gaat dit jaar naar VillaVip, een organisatie die zich inzet om inclusieve woningen te realiseren voor personen met een beperking. In een VillaVip wonen telkens tien volwassenen met een beperking samen met een inwonend zorgkoppel en hun gezin. De sokken zijn verkrijgbaar bij Veritas vanaf vrijdag 5 maart.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]