Één en Mutant rekruteren voor hun Thuisploeg

Crea / News

25 jaar, zolang bestaat de populaire soap ‘Thuis’ al. Na al die tijd trekt het programma nog steeds iedere werkdag gemiddeld 1,4 miljoen kijkers aan. En daar zitten een pak jongeren tussen. Als deel van de festiviteiten bedacht Mutant een unieke merch lijn van T-shirts, hoodies, sportsokken en badjassen voor hen.

Alex Noten en Auke Moonen, creatives bij Mutant, leggen uit: “Op social media vind je talloze Thuis-groepen en fanpagina’s, elk met duizenden jonge leden. Om hen te betrekken in het ‘zilveren jubileum’ van Thuis wilde we iets doen dat volledig binnen hun cultuur past. We werkten samen met het Antwerpse designduo Vrints-Kolsteren om een exclusieve merch lijn te creëren. Het design is humoristisch bedoeld maar heeft tegelijk de nodige street cred om echt gedragen te worden.”

De collectie, genaamd #thuisploeg, is geïnspireerd op een aantal van de meest iconische karakters uit de serie. De campagne loopt volledig online en is bewust in een beeldtaal gemaakt die voor VRT misschien wat atypisch is, maar wel instant resoneert met de doelgroep. De ​merch lijn​ is nog maar de eerste stap in een grotere campagne om de ‘Thuis’ -kijkers in de bloemetjes te zetten. Stay tuned.

https://www.youtube.com/watch?v=dsNY44DH_SU&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=QiW4mmjWSSQ&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=SaEQDfgZF2U&feature=youtu.be

Credits
Agency: Mutant
Brand: Eén (VRT)
Client: Dorien Claes, Rebecca Van De Voorde Odin Saillé
Creative & strategic director: Odin Saillé
Creative: Auke Moonen
Creative: Alex Noten
Client director: Emilie Kino
Client manager: Innie Tran
Design merch: Vrints Kolsteren
Production film: Mutant
Producer: Innie Tran
Director: Leo Marthaler
Photographer: Ollie Ali