Bent u al artificieel intelligent?

Agenda / Marketing / News

  • 02/03/2020 08:00
  • PUB Arianelaan 5 1200 Brussel

Onze voorkeuren als consument, of het nu gaat om muziek of reizen, worden dag en nacht geleid door algoritmes. Of het gebruik van artificiële intelligentie (AI) ten dienste van de klantervaring dan nog moet worden aangetoond? Absoluut. De moderne en geïnformeerde consument blijft kritisch en attent wat betreft de data die hij toevertrouwt, maar is terwijl ook gevoelig voor het plezier dat hij uit deze moderne vorm van marketing kan halen. 

Tijdens de volgende Breakfast Session bij PUB gaat Albert Derasse van D-AIM (het vroegere Inbox) dieper in op de manier waarop deze technologie marketers kan helpen aan de hand van cases in verzekeringen, financiën, retail of non-profit. 

Komt aan bod:

  • Hoe kan AI worden gebruikt in moderne marketing?  
  • Hoe bouw je een stappenplan op om AI te integreren in inbound en outbound marketing? 
  • Hoe bouw je een predicatieve score op en wat is het belang om die op langere termijn via machine learning op peil te houden?

Na zijn studies aan de UCL vervulde Albert Derasse verschillende marketingrollen aan de adverteerderszijde, vooral in de farmaceutische sector. Vervolgens werkte hij voor Actito en het Amerikaanse SAS, twee uitgevers van software voor marketers. In zijn functie bij SAS, die hem naar alle uithoeken van Europa bracht, kon hij de toegevoegde waarde van voorspellende algoritmen, die zo dicht mogelijk bij de wensen van consumenten proberen te komen, nauwkeurig meten door te anticiperen op hun gedrag. In 2018 richtte hij het Belgische filiaal op van het Franse Inbox, dat sinds kort actief is onder de naam D-AIM, acroniem voor « Data-Artificial Intelligence Marketing ». Zijn specialiteit? De toegang tot Data Science voor marketers vereenvoudigen en democratiseren met behulp van eenvoudige software, om zo hun direct marketing efficiënter en winstgevender te maken. 

Afspraak op 2 maart bij PUB?

IK SCHRIJF ME IN ( Early Bird tot 17.02)