Een klein gebaar van Lielens, een groot resultaat voor Bebat

Crea / News

De Belgen zijn wereldwijd koploper in het inzamelen van lege batterijen en samen met Bebat ook in het recycleren van de lege batterijen. Proficiat beste landgenoten! Maar uiteraard willen en kunnen we nòg beter, daar is Lielens van overtuigd.

Gedragsverandering

Het inzamelpercentage van lege batterijen bedraagt 60,6%, dat betekent echter concreet dat er nog steeds gemiddeld 26 lege batterijen in huis rondslingeren. Bebat en Lielens merken dat mensen wel wéten dat ze gebruikte batterijen moeten binnenbrengen, maar... samen kunnen we ze nog beter effectief inzamelen! Er blijven nog steeds lege batterijen thuis liggen en dat is jammer. Bebat zorgt ervoor dat de grondstoffen uit deze lege batterijen kunnen hergebruikt worden. Op die manier wordt vermeden dat er schaarse grondstoffen moeten ontgonnen worden uit de natuur, en krijgen batterijen een nieuw leven in andere toepassingen. De nieuwe communicatiestrategie focust dan ook op effectieve gedragsverandering.

Een klein gebaar…

In de nieuwe imago-campagne ligt de nadruk dan ook op het handelen. Goed handelen is heel eenvoudig; in ons dagelijks leven ondernemen we al allerlei kleine gebaren die de wereld een beetje mooier maken. Dit is de tweede saga volgens deze strategie. Er werden drie nieuwe spotjes opgenomen. De nieuwe campagne startte op 16 november met één van de drie spots, op televisie en online.

 

Credits
Creatief directeur: Frédéric Pousset
Art director: Veerle Guiljam
Productiehuis: Caviar
Regisseur: Joris Rabijns
Producer: Thomas Hofman
Geluid: Sonhouse
Accounts: Laura De Vylder, Alizée Clermont & Sandra Wille
Klant: Bebat
Online: Bubka
Media: Zigt