Al verschillende jaren zetten deBottomLine en Waasland Shopping campagnes neer met hun herkenbare strategie #offlineshoppen. Dat het een tijdloze en ontwikkelbare strategie is, bewees het bureau nog maar eens met de eindjaarscampagne van 2022. Als kers op de taart werkte deBottomLine een awarenesscampagne uit om meer naamsbekendheid te creëren. Met andere woorden, een fantastische opportuniteit om de twee campagnes te combineren tot één sterk verhaal.
Het mediaplan omvatte radiospots, social media ads, digital out-of-home en programmatic advertising. Voor de campagnes werden de intussen bekende radiospots, waarin gespot wordt met de gekende frustraties van online shoppen, voor het eerst verfilmd.
"In totaal leverden de awareness- en eindejaarscampagne samen meer dan 12 miljoen impressies op met sterke engagementratio’s en historisch lage CPM. Ook de commerciële resultaten maakten van Waasland Shopping de grote winnaar in hun categorie. Een mooi resultaat dat veelbelovend is voor 2023," klinkt het bij deBottomLine.
Credits
Agency: deBottomline
Strategie: Steven Van Dingenen
Creatie: Marijn Vonk
Opvolging: Kelly Le Bruyn
Klant: Laura Debrucker – Waasland Shopping
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]