Al verschillende jaren zetten deBottomLine en Waasland Shopping campagnes neer met hun herkenbare strategie #offlineshoppen. Dat het een tijdloze en ontwikkelbare strategie is, bewees het bureau nog maar eens met de eindjaarscampagne van 2022. Als kers op de taart werkte deBottomLine een awarenesscampagne uit om meer naamsbekendheid te creëren. Met andere woorden, een fantastische opportuniteit om de twee campagnes te combineren tot één sterk verhaal.
Het mediaplan omvatte radiospots, social media ads, digital out-of-home en programmatic advertising. Voor de campagnes werden de intussen bekende radiospots, waarin gespot wordt met de gekende frustraties van online shoppen, voor het eerst verfilmd.
"In totaal leverden de awareness- en eindejaarscampagne samen meer dan 12 miljoen impressies op met sterke engagementratio’s en historisch lage CPM. Ook de commerciële resultaten maakten van Waasland Shopping de grote winnaar in hun categorie. Een mooi resultaat dat veelbelovend is voor 2023," klinkt het bij deBottomLine.
Credits
Agency: deBottomline
Strategie: Steven Van Dingenen
Creatie: Marijn Vonk
Opvolging: Kelly Le Bruyn
Klant: Laura Debrucker – Waasland Shopping
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]