Een knop die levens redt
Havas WW Brussels en Peugeot voeren campagne voor Peugeot Connect SOS. Dit noodoproepsysteem stuurt automatisch een boodschap naar de juiste hulpdiensten bij een ongeval, en kan zelfs als getuige gebruikt worden. De technologie kadert in de missie van Peugeot om de rijervaring van mensen beter en veiliger te maken.
In april 2015 besliste de Europese Commissie dat een noodoproepsysteem vanaf 31 maart 2018 verplicht zal zijn voor nieuwe wagens. Peugeot heeft deze technologie meer dan een decennium geleden ontwikkeld en haar voortdurend verbeterd. Connect SOS redt ieder jaar 2.500 levens in Europa. En met meer dan 1.000.000 wagens die er mee uitgerust zijn, profileert Peugeot zich niet alleen als pionier maar ook als leider op de markt van noodoproepsystemen.
Omdat de mens bij deze technologie centraal staat, koos Havas WW Brussels niet voor een klassieke campagne maar voor een waargebeurd verhaal. Het verhaal van een man, Jan, die geholpen is dankzij Connect SOS. We zien de ontmoeting tussen het slachtoffer en alle mensen achter de technologie, tot en met de dame in het callcenter.
De hele campagne kan online bekeken worden via deze link, waar de werking van het systeem uitgelegd wordt. Dit online platform wordt de basis voor de komende technologische ontwikkelingen van Peugeot.
https://www.youtube.com/watch?v=ZypnxnXXto8
Credits
CLIENT: Peugeot België – Luxemburg
AGENCY: Havas WW Brussels
Tom Loockx (creative director)
Alexandre Guenet (creative)
Sophie Mayart (webdesign)
Thierry Debièvre, Laurent Mallet, Asma Afailal (accounts)
PRODUCTION:
The Filmmakers
Girafeo
Realisatie: Laurent Dryon