Kruidvat sluit 2020 af met een hartverwarmende kerstboodschap. Een opvallend verhaal waarmee de retailer inspeelt op het sentiment van deze tijd. Een tijd waarin het geven om elkaar het allerbelangrijkste is. Hieraan wordt uitdrukking gegeven door een meisje dat een verrassende oplossing bedenkt, waardoor iedereen toch van een mooie en gezonde kerst kan genieten. De campagne ging op 6 december live op televisie en social media en werd ontwikkeld door het Nederlandse DDB Unlimited.
De kerstspot zet de nieuwe communicatie-aanpak voort die eerder dit jaar werd ingezet. “Al 45 jaar blijven wij trouw aan onze purpose. Een belofte waarmee wij het mogelijk maken dat iedereen zich mooi, gezond en goed kan voelen,” zegt Brenda Smith, directeur marketing bij Kruidvat. “Zoals klanten van ons gewend zijn betekent dit wekelijks veel actiecommunicatie. Voordeel scoren blijft belangrijk. Door onze voordelige prijsboodschap nu ook te combineren met een emotionele verdieping op relevante thema’s zorgen we ervoor dat we niet alleen nu, maar ook op de langere termijn ons merk stevig positioneren. De afsluiting van de kerstcommercial: “Geef elkaar een mooie en gezonde kerst” past ook helemaal bij de rol die we als merk hebben.”
In mei lanceerde Kruidvat bij de heropening van de winkels de ‘Samen gaan we ervoor’-campagne om te tonen aan de Belgische klanten dat ze er helemaal klaar voor waren. Om ervoor te zorgen dat ze iedereen weer kunnen helpen om zich mooi, gezond en goed te voelen. “Het afgelopen jaar was voor veel adverteerders een onzeker jaar, waardoor de focus vaak op de korte termijn ligt,” besluit Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited. “Kruidvat koos er daarentegen bewust voor om juist nu te investeren in het versterken van haar merkbeleving, naast de actiecommunicatie. Een succesvolle beslissing.”
Credits
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: DDB Unlimited
Productiehuis: Holy Fools
Post-productie: Ambassadors
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce
Media: UM
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]