Een naam voor verandering

Communication / Design / News

Design is een belangrijk strategisch element binnen branding. Verandering is een ‘merk’ geworden, en designers moeten het een naam, een kleur en waarden toekennen. Nu onze samenleving multicultureler, ecologischer en verbondener dan ooit is, moet ook communicatie mee met haar tijd. 

Ontwerpbureaus krijgen steeds vaker de vraag om een visuele identiteit te creëren. Niet voor een product, dienst of bedrijf, maar in het kader van veranderings- en transformatieprojecten en dus voor tijdelijke campagnes. Een trend die een economische samenleving in volle verandering weerspiegelt. “We zijn momenteel bezig met een campagne rond een fusie tussen twee grote bedrijven, historische concurrenten. Het is een grote en belangrijke campagne, toch zal ze maar gedurende zes maand lopen. Zulke transformatieprojecten volgen elkaar nu eenmaal sneller en sneller op. Verandering gebeurt almaar sneller en bedrijven moeten daar nu meer middelen voor vrijmaken dan vroeger.” Florence Jaspart, associate director bij Whyte Corporate Affairs, legt ons uit in welke mate design een centrale pijler is binnen bedrijfsvoering, zelfs in campagnes die na een paar maanden weer verdwijnen. Elk transformatieproject moet nu concreet gemaakt worden met een baseline, logo en beeld.

[...]

HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U HIER