Een nieuwe Quick-Step vloer voor Bowling

Crea / News

Bowling Quick-StepQuick-Step is een sterk merk, maar niet iedereen blijkt te weten hoe hard Quick-Step inzet op kwaliteit en innovatie. "Hun houten-, vinyl - en laminaatvloeren zijn zowel qua design als qua prestaties de beste van de markt," zegt men bij Bowling Brands, dat maar al te graag wilde meewerken aan de verdere evolutie van het merk.
Batibouw 2019 was de aftrap voor de internationale lancering van een campagne voor de Quick-Step Rigid Vinyl-vloer. Een vinylvloer die sterk onderscheidend is omwille van haar design en sterkte. Bowling Brands bedacht de campagnelijn ‘Elegance was never this strong’ en versterkte dit door de creatie van een opvallend icoon dat ook voor elegantie en kracht staat, namelijk een cheeta. Omdat innovatie zo’n belangrijke drijfveer is van Quick-Step, mocht de campagne niet onderdoen. Print, animatie, hologram, stand, projecties, … zijn maar enkele elementen die voor de lancering werden ingezet. Koen Baecke (global brand marketing manager Unilin Flooring): “We hebben gekozen voor Bowling Brands omdat ze tijdens verkennende gesprekken vlug op dezelfde lijn zaten over de evolutie die we met het merk Quick-Step willen afleggen. Het helpt dat Bowling ook al flink wat praktijkervaring opbouwde met andere merken die design en performance combineren.”
Deze campagne richt zich wereldwijd naar  eindconsumenten (B2C) en verdelers van Quick-Step (B2B). Gelijktijdig werkt Bowling mee aan de vertaling van de merkidentiteit van Quick-Step. En dit zowel voor de visuele stijl, tone of voice, het afstemmen van de verschillende touch points, etc…

CREDITS
Klant: Quick-Step
Marketing Team: Koen Baecke en Laura Vanderhaeghen
Agency: Bowling Brands
Creative Director: Christophe Ghewy
Strategic Director: Gwenn Nevelsteen
Design Director: Jan Sidgwick
Account Team: Lies De Vos en Lotte Van Heddegem
3D model en animatie: Nozon
Productiehuis: ZMO