In ons land groeit er één kind op zeven op in armoede, waardoor ze bijna nooit een verjaardagscadeau krijgen. Daarom slaan - voor het derde jaar op rij - PostNL België en Feestvarken vzw de handen in elkaar om kinderen in armoede een onvergetelijke verjaardag te bezorgen.
De campagne werd online gelanceerd in samenwerking met voetbalster Tessa Wullaert. Om zoveel mogelijk impact te genereren werd er al snel voor een influencer driven strategie gekozen. In de eerste video zien we hoe Tessa een verjaardagscadeau krijgt van PostNL en Feestvarken vzw. Tijdens de unboxing ontdekt ze dat haar verjaardagspakje leeg is, net zoals bij een jarig kind in armoede.
Kinderen zouden niet met lege handen mogen achterblijven op hun verjaardag. Vul daarom een lege doos met een nieuw stuk speelgoed en breng deze binnen bij een PostNL-punt in de buurt. Het verzendlabel kan je online downloaden. Ook kan je een gift doen via hun platform. Addy Rijkens, Marketing Director bij PostNL in België : “Want wist je dat kinderen in armoede op hun verjaardag vaak niet naar school gaan? Simpelweg omdat ze geen cadeautjes of uitnodigingen voor een feestje kunnen uitdelen. Gelukkig is Feestvarken vzw er om ervoor te zorgen dat geen verjaardag ongevierd blijft. Samen met PostNL België als partner bezorgen ze elk kind een zorgeloze verjaardag.”
Frederik Jonnaert, Account Director bij Happiness : De influencerstrategie werd verder doorgetrokken in een seeding aanpak. Het kruim van Belgische influencers werd aangeschreven met een gelijkaardige lege box en gevraagd de unboxing te filmen en hierop te reageren. De reacties overtroffen de verwachtingen en tonen dat het hart van de Belgische online community op de goede plaats zit.
In deze video zie je influencer Jamie Lee Six (311.7K volgers) die op Tiktok awareness over de campagne verspreidt: https://www.tiktok.com/@sixjamielee/video/7344342967357803808?_r=1&_t=8keSQImKA5Y
Kijk hier mee naar de unboxing van Tessa! 👀 .
Credits:
Client: PostNL
Contacts: Dries Jaspers, Addy Rijkens, Evelyne Van Schoorisse, Marie Hanssens
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Executive Creative Director: Philippe Fass
Managing Director: Hans Smets
Connectivity & Content Director: Wesley Roeland
Concept Provider: Sara Bergers, Florian Decoster
Account Director: Frederik Jonnaert
Account team: Julie Hendrickx, Anna Nuyens
Head of Design: Dries Lauwers
Graphic Designers: Lore Snauwaert, Loïc Lenoble
Head of Motion: Remke Faber
Motion Designer: Arthur Nunes