Een programmatic campagne voor Kerst

Communication / News

tom-rickhuss-170661Kerstmis komt eraan! Deze periode is een kernpunt in de jaarlijkse activiteit van e-handelaren, die zich op zijn best moeten voorbereiden om op te vallen. De maanden november en december zouden zelfs 24% van het jaarlijkse volume van e-commerce aankopen bedragen, en in 2015 gebruikte 78% van de consumenten het internet bij het zoeken naar geschenken. Hoe je zichtbaarheid behouden en je aanbod in de picture te stellen? Gamned!, een bedrijf dat zich specialiseert in programmatic media advertising, geeft 5 essentiële stappen om je verkoop te maximaliseren en bekendheid te verwerven met behulp van programmatic.

English1) Krijg zichtbaarheid dankzij programmatic
Het beheer van piekperioden, zoals het einde van het jaar, is essentieel voor e-handelaren omdat de inzet op het gebied van reputatie en omzet zeer hoog is. In deze specifieke periode van verkoop hebben consumenten behoefte aan afwisseling en beschikbaarheid. Zorg dat u op tijd aanwezig bent in het koopproces, aangezien 47% van de consumenten vóór december aan kerstcadeaus begint te denken.

2)  Verbeter de conversieratio door banneraanpassing
Het is essentieel dat verkopers zich onderscheiden van de concurrentie door hun service of productselectie (bezoekersinkomsten stijgen met 2,9% in geval van schaarste). Internetgebruikers willen geadviseerd worden. 75% vindt het belangrijk dat een adverteerder producten aanbeveelt. Om het verschil te maken en de aankoop te activeren is het daarom essentieel om de selectie van je belangrijkste producten en de voorraadstatus weer te geven als deze beperkt is.

English3) Pas de advertentiedruk aan om de prestaties van de campagnes te optimaliseren
Omdat het niet altijd gemakkelijk is om originele cadeaus te vinden en de tijd te nemen om prijzen tijdens de werkdag te vergelijken, profiteren internetgebruikers van het weekend en de avond om hun kerstinkopen te doen. De snelheid en het volume van de conversie zijn 35% hoger in het weekend en op weekdagen van 9 tot 13 en van 16 tot 23 uur. Een effectieve programmatische campagne moet rekening houden met deze gewoonten en intensiveren volgens de tijdstippen van de dag of de week.

4) Integreer mobile
Wereldwijd waren er voor het eerst wereldwijd meer mobiele dan desktop-conversies met 53% mobiele conversies. De m-commerce groeit in het aandeel van aankopen, maar de druk is nog sterker met Kerstmis. Om effectief te zijn, moet een programmatische campagne mobiele apparaten integreren.

5) Verwaarloos sociale netwerken niet
Sociale netwerken vormen een belangrijk contactkanaal en komen steeds meer tussen in de aankoopbeslissing van internetgebruikers. Zo gebruikt 32% van de internetgebruikers de sociale media bij het zoeken naar geschenken.

EnglishEn ook dit nog… Aangezien de aankopen tot ver na 24 december doorgaan (65% van de kopers is van plan ook na Kerstmis te blijven winkelen), wordt ten sterkste aangeraden om tot januari programmatic campagnes te voeren.