Voor haar allereerste radiocampagne organiseerde reisorganisatie Caractère een pitch bij verschillende radioproductiehuizen. Dat leverde maar weinig resultaat op. Waarna het management besloot het roer om te gooien. Ze stelden zich de vraag: "Welke radiocampagne vinden wij geweldig? Laat ons met de bedenker van die campagne in zee gaan." Dat bleek de beroemde AS Adventure-campagne te zijn van freelance copywriter en radiospecialist Philip Maes. De twee partners zaten al snel op dezelfde strategische en creatieve golflengte. De bijzondere reisbestemmingen, hotels en belevenisreizen van Caractère werden vertaald in een reeks spots met bijzondere vergelijkingen. Onder de vlag ‘Reizen met Caractère. Zo bijzonder als...’ Een aanpak die zorgt voor brede naamsbekendheid en het merk tegelijkertijd inhoudelijk neerzet. Het begin van een nieuwe, bijzondere saga?
Credits
Concept, Copy, Regie: Philip Maes – Freelance copywriter (www.philipmaes.be)
Sound-engineer: Christophe Cossement - Cobra Radio Brewery
Klant: Ilona Stieners, Wim Van Cauter – Caractère NV
Foto © Caractère NV
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]