Voor haar allereerste radiocampagne organiseerde reisorganisatie Caractère een pitch bij verschillende radioproductiehuizen. Dat leverde maar weinig resultaat op. Waarna het management besloot het roer om te gooien. Ze stelden zich de vraag: "Welke radiocampagne vinden wij geweldig? Laat ons met de bedenker van die campagne in zee gaan." Dat bleek de beroemde AS Adventure-campagne te zijn van freelance copywriter en radiospecialist Philip Maes. De twee partners zaten al snel op dezelfde strategische en creatieve golflengte. De bijzondere reisbestemmingen, hotels en belevenisreizen van Caractère werden vertaald in een reeks spots met bijzondere vergelijkingen. Onder de vlag ‘Reizen met Caractère. Zo bijzonder als...’ Een aanpak die zorgt voor brede naamsbekendheid en het merk tegelijkertijd inhoudelijk neerzet. Het begin van een nieuwe, bijzondere saga?
Credits
Concept, Copy, Regie: Philip Maes – Freelance copywriter (www.philipmaes.be)
Sound-engineer: Christophe Cossement - Cobra Radio Brewery
Klant: Ilona Stieners, Wim Van Cauter – Caractère NV
Foto © Caractère NV
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]