Een solidaire en bloemrijke Moederdag met Planet Parfum

Crea / News

Planet ParfumTer gelegenheid van Moederdag op 12 mei lanceert Planet Parfum, een van de leiders in de distributie van cosmetica en parfumerieproducten in België en Luxemburg, een campagne rond het thema ‘emotie’ en kondigt het een solidaire en bloemrijke Moederdag aan dankzij twee samenwerkingen, namelijk met L’Oréal en Pink Ribbon.
De Pocket Moments, het emotionele geheugenconcept van Planet Parfum
Met de campagne ‘Mama, is het parfum van de liefde’ wil Planet Parfum een impact hebben op de zielen en vooral op de harten van alle kinderen, groot of klein. Een moeder is een kostbare en unieke persoon die veel emoties opwekt en dit is wat het bedrijf geïnspireerd heeft om, sinds enkele jaren en door middel van verschillende activiteiten, tal van getuigenissen van de consument te verzamelen over wat zij als hun ‘Pocket Moment’ beschouwen. Zoals de naam al doet vermoeden is dit concept bedoeld om een bepaald moment te illustreren en in herinnering te brengen. Een emotie die in het hart en het geheugen gegraveerd is en die herinnert aan een ouder, een naaste, een belangrijke gebeurtenis die verbonden is met een geur, een kleur, een textuur... Een persoonlijke emotie die niet vergeten wordt, niet verloren gaat en die we dicht bij onszelf houden.
Ter gelegenheid van Moederdag heeft Planet Parfum besloten om enkele van de mooiste getuigenissen te delen en is op zoek naar nieuwe en ontroerende berichten via een speciale pagina op haar website en via de verschillende sociale netwerkplatforms van het bedrijf.
Planet ParfumEen Bloomon boeket met de parfums van L’Oréal
Tanguy De Ripainsel, general manager bij Planet Parfum legt uit: “Het idee van Pocket Moments is geboren in 2017 bij Planet Parfum. Ons doel was om met deze twee woorden, de emoties vast te leggen die een herinnering aan een parfum, een schoonheidsproduct, bij iedereen oproept. Een parfum maakt gebruik van het geurgeheugen en een schoonheidsproduct van het visuele geheugen en het is het korte moment van emotie waarnaar het ons terugstuurt dat we wilden benadrukken. Ons eerste doel was het verzamelen van van deze momenten bij onze klanten.”
Moederdag is ook een mooie gelegenheid om moeders te verwennen en om het dilemma tussen een boeket bloemen en parfum te vermijden. Planet Parfum is een samenwerking aangegaan met de L’Oréal groep om beide tegelijk aan te bieden. In de praktijk zal, uitsluitend op de website van Planet Parfum, elke aankoop van een parfumflacon van minstens 50 ml uit de Si-collectie van Armani, de Black Opium-collectie van Yves Saint Laurent en de Vie est Belle-collectie van Lancôme vergezeld gaan van een unique coupon die geldig is voor de levering van een Bloomon boeket.
Planet ParfumEen ondersteuning voor Pink Ribbon
Sinds enkele jaren ondersteunt Planet Parfum actief de projecten van Pink Ribbon. Ook dit jaar besliste het bedrijf om deel te nemen aan de solidariteitsbeweging. Als officiële partner is het bedrijf elk jaar aanwezig tijdens de sensibiliseringsweek, maar zet het een stap verder door van 24 april tot en met 31 mei 2019 in alle winkels en instituten een solidariteitsactie te activeren. Tijdens deze periode zullen alle teams van adviseurs bij Planet Parfum elke klant de mogelijkheid bieden om het totale bedrag van hun kassaticket naar boven af te ronden ter ondersteuning van de actie tijdens deze Moederdagperiode.