Een straf maatschappelijk statement van Telenet & TBWA...
Technologie is maar technologie. Een straf statement voor een Vlaamse telecombedrijf, en toch is dit de opvallende boodschap van de nieuwste Telenet-campagne van TBWA. Want een elektrische step is maar een elektrische step, tot we er allemaal eentje pakken en zo de mobiliteit aanpakken. Een running app is maar een running app, tot we er allemaal mee aan de slag gaan en we zo collectief onze gezondheid verbeteren. Het is pas als we met z’n allen technologie omarmen dat technologie meer wordt dan technologie, en de hele maatschappij erop vooruitgaat.
Een boodschap die veel verder gaat dan een klassieke telecomcampagne. Inge Debremaeker, communication manager connectivity bij Telenet legt uit: “Dit is waar wij als bedrijf echt voor staan. We geloven rotsvast dat wanneer technologie en mensen samenkomen, we er allemaal beter van worden. Dit zit al jaren doordrongen in alles wat wij bij Telenet doen. Van grote investeringen in ons netwerk tot het verlenen van basisinternet voor kwetsbare gezinnen. Als merk moet je die maatschappelijke rol durven opnemen, en ermee naar buiten komen. En dat doet deze campagne wondermooi.”
Een campagne vol vooruitgangsoptimisme dus, maar wel eentje die voorbijgaat aan holle reclamepraat. In de authentieke en dynamische film van maar liefst 60 seconden passeren echt verhalen en echte maatschappelijke ontwikkelingen de revue. Zoals het ongelooflijke verhaal van de Molenbeekse danseres Jeny Bonsenge en haar tienjarige pupil Anae die met hun dansmoves het internet en The Ellen Show veroverden. Of echte beelden van de mobiliteitsevolutie die zich volop aan het ontwikkelen is in de Belgische steden. Een film die vooruitgaat dus, maar met een boodschap waar je toch even blijft bij stilstaan.
Credits
Client: Telenet
Client contacts: Inge Debremaeker
Agency: TBWA
Creative Director: Jan Macken
Creatives: Thomas Driesen - David Maertens
Account Team: Max Fauconnier, Hans Michiels, Lauren Vandendriessche
Agency producer: Mieke Vandewalle
Production company: BOZON
Executive Producer: Laurent Dillen
Producer: Ben Wevers
Regisseur: Bram Schouw
DOP: Daan Bukman
Post-production company: MAKE
Post-producer: Geneviève Paindaveine
Offline: Gert Berckelaer
Online: Stijn Van Assche
Grading: Crabsalad
Sound: Jan Pollet
Music: Jorrit Kleijnen
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]