Eén-tweetje van Flexus en VTM in Nations League

Crea / News

VTM_NATIONS_LEAGUE_IJSLAND_DADe Rode Duivels spelen thuis bij VTM. Tot en met juni 2022 zijn maar liefst veertig wedstrijden van onze nationale trots exclusief te zien op onze grootste commerciële zender. De Flexus-campagne voor de Nations League zet die verbondenheid tussen de Duivels en VTM expliciet in de verf. Tegelijk worden voetballiefhebbers en gelegenheidssupporters van Eden, Romelu en Kevin warm gemaakt voor die nieuwe landencompetitie, voluit de UEFA Nations League.
Medialaan verwierf in 2016 de rechten op de UEFA Nations League, een gloednieuw landentornooi voor Europese voetballanden. Bedoeling van de Nations League is onder meer om een einde te maken aan saaie en zinloze oefenwedstrijden. De nieuwe competitie werkt ook met een poulesysteem dat ervoor zorgt dat de sterkste teams elkaar bekampen. De uitdaging voor Flexus? Na de WK-koorts en in tijden waarin de voetbalkalender voller is dan ooit, opnieuw interesse wekken in matchen van de nationale ploeg. “We vertrokken voor onze campagne van de idee dat ons nationaal team na de gemiste kans om het WK te winnen, opnieuw geschiedenis kan schrijven,” vertelt men bij Flexus. “Kompany & Co kunnen als allereerste die nieuwe beker pakken! In alle uitingen alluderen we op ‘geschiedenis schrijven’. Op tv door de kijker mee te nemen naar historische verwezenlijkingen. In de advertenties die de wedstrijden aankondigen door een dynamisch beeld van een Rode Duivel te combineren met een legendarische figuur uit het land van de tegenstrever: een Noorman, Roger Federer, … De naadloze montage van die twee figuren zorgt voor een visueel opmerkelijke aandachtstrekker.”VTM_NATIONS_LEAGUE_ZWITSERLAND_V3_IC
De campagne miste zijn doel niet. De wedstrijden tegen IJsland, Schotland, Zwitserland en Nederland trokken alle vier meer dan een miljoen kijkers. Nu hopen dat onze Duivels ook zo scoren, en daadwerkelijk geschiedenis schrijven door de Nations League beker als eerste te winnen…

Credits
Client : VTM
Contacts : Nele Baeyens, Sandy Aertgeerts
Agency : Flexus
CD : Sebastien Van Reet
Creation : Gregy Vergauwen, Sebastien Van Reet
Copy: Gregy Vergauwen
Accounts : Julie Standaert, Renaat Delporte
Film Production Company : Caviar
Director : Joris Rabijns
Sound: Brandy
Retouche: The Livingroo