Een uitje in de Ardennen, met Quick en Happiness

Crea / News

Voor hun nieuwste limited edition-burger gingen Quick en Happiness inspiratie opdoen op het allerhoogste niveau (van ons Belgische grondgebied). Een uitje naar de Ardennen, quoi, om – tussen bergen en dalen – op zoek te gaan naar de beste regionale smaken. Het resultaat na kilometers ‘hiken’, tal van ‘death rides’ en een avontuurlijke afvaart van de Lesse? Dat is De Ardenne

Stel je voor: een burger van 100% Belgisch rundvlees, met gekarameliseerde uitjes, twee genereuze plakken spek, een zalige mayo met fijne wildsmaak én een wel zeer heuvelachtig broodje met knapperige pompoenzaadjes. Dáár kan je niet naast kijken.

Heb jij de nieuwe limited edition van Quick al gespot? Dat zou best kunnen, want we zagen hem bijvoorbeeld net geheimzinnig voorbijdrijven in een kano op de Lesse... De campagne voor De Ardenne wordt verder uitgerold via (D)OOH, TVC, online video, sociale media, in de restaurants én natuurlijk ook op quick.be en in de MyQuick-app.

Op avontuur in de Ardennen

Bij de lancering van De Ardenne hoort ook een activatiewedstrijd: bij aankoop van een Magic Box of Fun Box maak je tussen 2 en 29 september kans op een ‘Ardennen Avontuur’: een tweedaagse uitstap naar Adventure Valley Durbuy voor maximaal 4 personen, in een luxueuze glamping-tent, met toegang tot het park. In totaal zijn er 5 weekends weg te geven.

De activatie loopt via tag-ons na de TVC, online video, sociale media, in de restaurants en via een speciale landingspagina op de website en extra communicatie op de kids-pagina.

Instagram-recap van de teaser (een 1,5 uur durende TikTok-livestream vanop een kayak op de Lesse, vol raadsels over de naam van de nieuwe limited edition-burger in de doos). Fun fact: niemand heeft de naam van de burger geraden.

Credits:

Client: Quick ​ 

Head of Marketing Quick: Dirk Lammens 

Marketing Manager Quick: Jilze Gerritsen

Brand Manager Quick: Leen Baeten ​ 

Brand Activation Marketeer : Maxime De Vos

Agency: Happiness Brussels ​ 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan 

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 

Creative Director: Katrien Bottez

Associate Creative Director: Maxime Damo

Strategic Director: Frans Cuypers 

Strategic Content Director: Wesley Roeland ​ 

Connectivity Planner: Khuslen Tsogbadral ​ 

Concept: Brent Roofthooft, Florian Decoster

Content Creative Director: Maxime Damo

Content providers: Birger Morris, Pierre-Lucas Esposto

Account Management: Aurélie Forissier, Noa Perelsztejn, Emmanuelle Hoet, Katia de Le Hoye, Romain Taeymans, Stef Cuypers

Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Sam Vervenne, Stéphane Opdenbosch, Alice Amant 

Head of Motion: Remke Faber 

Motion designer: Arthur Nunes

Head of Design: Dries Lauwers 

Design: Dries Lauwers, Lisa Leloux, Emilie Wauthelet

DTP : Loïc Lenoble 

Print Producer: Pascal Delfosse 

Head of Production: Bart Vande Maele 

DOP: Simon Schuurman

Film & Photo Production : Foodphoto 

Food Stylism : Foodphoto 

Sound Production: Raygun 

Retouche: Tom Vandewiele / Digital Imaging