Voor hun nieuwste limited edition-burger gingen Quick en Happiness inspiratie opdoen op het allerhoogste niveau (van ons Belgische grondgebied). Een uitje naar de Ardennen, quoi, om – tussen bergen en dalen – op zoek te gaan naar de beste regionale smaken. Het resultaat na kilometers ‘hiken’, tal van ‘death rides’ en een avontuurlijke afvaart van de Lesse? Dat is De Ardenne.
Stel je voor: een burger van 100% Belgisch rundvlees, met gekarameliseerde uitjes, twee genereuze plakken spek, een zalige mayo met fijne wildsmaak én een wel zeer heuvelachtig broodje met knapperige pompoenzaadjes. Dáár kan je niet naast kijken.
Heb jij de nieuwe limited edition van Quick al gespot? Dat zou best kunnen, want we zagen hem bijvoorbeeld net geheimzinnig voorbijdrijven in een kano op de Lesse... De campagne voor De Ardenne wordt verder uitgerold via (D)OOH, TVC, online video, sociale media, in de restaurants én natuurlijk ook op quick.be en in de MyQuick-app.
Op avontuur in de Ardennen
Bij de lancering van De Ardenne hoort ook een activatiewedstrijd: bij aankoop van een Magic Box of Fun Box maak je tussen 2 en 29 september kans op een ‘Ardennen Avontuur’: een tweedaagse uitstap naar Adventure Valley Durbuy voor maximaal 4 personen, in een luxueuze glamping-tent, met toegang tot het park. In totaal zijn er 5 weekends weg te geven.
De activatie loopt via tag-ons na de TVC, online video, sociale media, in de restaurants en via een speciale landingspagina op de website en extra communicatie op de kids-pagina.
Instagram-recap van de teaser (een 1,5 uur durende TikTok-livestream vanop een kayak op de Lesse, vol raadsels over de naam van de nieuwe limited edition-burger in de doos). Fun fact: niemand heeft de naam van de burger geraden.
Credits:
Client: Quick
Head of Marketing Quick: Dirk Lammens
Marketing Manager Quick: Jilze Gerritsen
Brand Manager Quick: Leen Baeten
Brand Activation Marketeer : Maxime De Vos
Agency: Happiness Brussels
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Associate Creative Director: Maxime Damo
Strategic Director: Frans Cuypers
Strategic Content Director: Wesley Roeland
Connectivity Planner: Khuslen Tsogbadral
Concept: Brent Roofthooft, Florian Decoster
Content Creative Director: Maxime Damo
Content providers: Birger Morris, Pierre-Lucas Esposto
Account Management: Aurélie Forissier, Noa Perelsztejn, Emmanuelle Hoet, Katia de Le Hoye, Romain Taeymans, Stef Cuypers
Copywriter: Dee Verwaetermeulen, Sam Vervenne, Stéphane Opdenbosch, Alice Amant
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Arthur Nunes
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Dries Lauwers, Lisa Leloux, Emilie Wauthelet
DTP : Loïc Lenoble
Print Producer: Pascal Delfosse
Head of Production: Bart Vande Maele
DOP: Simon Schuurman
Film & Photo Production : Foodphoto
Food Stylism : Foodphoto
Sound Production: Raygun
Retouche: Tom Vandewiele / Digital Imaging