Disney beleefde in Frankrijk afgelopen zondag een wereldprimeur, toen Skemmi, een Belgische start-up die gespecialiseerd is in interactieve cinema en augmented reality, met iets geheel onverwacht op de proppen kwam: een interactieve liveprojectie in twee bioscoopzalen van Disney's kerstfilm Vaiana.
Meer dan duizend toeschouwers waren verdeeld onder de twee zalen en konden elkaar ontdekken door middel van het scherm. Elk team moest peddelen op het ritme van de muziek en hun armen gecoördineerd bewegen om in volle vaart de Stille Oceaan over te steken. De beweging en het ritme van de spelers werden vastgelegd en geanalyseerd door de technologie van Skemmi en vervolgens vertaald naar animatie via augmented reality van de start-up.
« Het was een enorme technische uitdaging, maar ons opzet was om de ervaring van interactieve cinema nog een stapje verder te duwen », zegt Lionel Lawson, CEO en oprichter van Skemmi. « Tot nu toe zijn we erin geslaagd om interactieve ervaringen in augmented reality in te voeren in bioscoopzalen en conferentiezalen, maar vanaf nu zal het ook mogelijk zijn om deze ervaring uit te breiden naar spelers die die zich op duizenden kilometers van elkaar bevinden in een andere zaal », verduidelijkt hij.
Skemmi, een spin-off van de Université Catholique de Louvain (UCL), werd opgericht door Lionel Lawson, burgerlijk ingenieur in Informatica, doktoraat in Toegepaste Wetenschappen aan de UCL en master in Boekhouden aan de Solvay Brussels Scool of Economics & Management.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]