Eerste campagne Ludwig x Serviceplan voor Emile Weber Group

Na een identity revamp ontwikkelden de Belux-hybrideteams van Ludwig x Serviceplan een acht weken durende sensibiliserings- en positioneringscampagne voor de Emile Weber Group, leider in mobiliteitsdiensten, reizen en bedrijfsevenementen. De campagne onthult een selectie van momenten uit het leven van klanten via verschillende offline en online touchpoints. Dat gebeurt via een creatief storytellingproces dat georkestreerd is rond vier hoofdscenario's, een contentpublicatiestrategie die gedefinieerd is in drie fasen en een op maat gemaakt lokaal mediaplan.
Door hun samenwerkingsprocessen konden de Belux-teams al hun respectieve expertise activeren. Die expertise kwam van pas om de merkstrategie te bepalen, voor de creatieve richting en het ontwerp, om inhoud (film, foto's, animaties)te creëren en voor het online en offline mediaplan en de productie. De kenmerken van de productie en de keuze van de medewerkers, locaties en acteurs weerspiegelden en bevestigden de lokale wortels van de diensten die Emile Weber en zijn gebruikers promoten.
"We waren enthousiast over de manier waarop de teams van Ludwig x Serviceplan creativiteit, strategische doelstellingen, inhoud en mediaplanning naar een hoger plan tilden en combineerden," zegt Luc Miller, hoofd marketing en communicatie van de Emile Weber Group. "Ze waren in staat om een gepersonaliseerd en gestructureerd communicatieplan te definiëren, om onze diensten duidelijk te identificeren en te positioneren binnen de campagne en om die te voeden met gerichte storytelling gedurende de acht weken van publicatie."
De campagne is te zien in het hele land in het Frans, Duits en Engels van 20 november 2023 tot 14 januari 2024 op alle geactiveerde communicatiemedia.
TEAMS LUDWIG SERVICEPLAN
Charles Nadler – Managing Director
Sylvie De Couvreur – General Manager
Vanessa Sponar - Account Director
Nick Van Calck – Account Manager
Delphine Goor – Media Lead
Fatima Saralapova – Digital Media Director
Dimitrios Lemonias – Creative Strategist
Ciska Bosschaerts – Media Strategist
Tony Naudts-Ducène – Creative Lead
Marc Thomasset – Art Director
Nathalie Strybos – Lead Copywriter
Lara Shroeder – Copywriter
Louis Juste - Copywriter
Annick Kieffer – Lead Design
Stephen Korytko – Film Creative
Arnaud Moro – Lead Photographer
PRODUCTIETEAM
Jules Waringo – Production Director
Mickael Natoli – Production Assistant
Tiago Correio - Assistant
Stephen Korytko – Film Director / Chief Editor
Yannis Meys – 1st Director Assistant
Krystal Wipf – 2nd Director Assistant
Anselm Havu – Chief Op. / Grading Op.
Morris Kemp – 1st CO Assistant
Mila Sciotti - 2nd CO Assistant
Paulo Gallo - Sound Designer
Ben Barnich – Sound Mixer
Labio Tsaganas – Sound engineer
Ben Barmich - Sound engineer
Roxanne Peguet – Casting
Delphine Synadino – Set Decorator
Carly Megyery – Costume Supervisor
Luca De Michele – Make up artist
Valentin Dufour – Behind the scene
Louis Loschetter - Behind the scene
CASTING
EDSUN – Artist, Prod. , Perf.
Magaly Texeira – Actress
Philippe Thelen – Actor
Victoria Rolin – Actress
Mayalani Moes – Actress
Clara Hertz – Actress
Lou Mergen – Actor
Maelis Loisel
Dina Saouri
LIEUX
UNI – LunaLab / LUX
Den Atelier – Concert Hall / LUX
Wildlife refuge – Schlammwiss / LUX
Wenduine beach / BE
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]