Eerste wereldwijde bioscoopspot met lama in de hoofdrol?
Vandaag is het zover: bioscopen in meer dan 30 landen, waaronder België, laten eenzelfde bioscoopspot met een lama in de hoofdrol los op het witte doek. Dit is een wereldwijde primeur, zo meldt Brightfish (of dat klopt, weet waarschijnlijk enkel Joe La Pompe). De bioscoopbezoeker kan bovendien via een mobiele app in interactie treden met het grote scherm en zo exclusieve content ontdekken op zijn smartphone. Innovatief, leuk, en vooral ten voordele van een betere wereld. Want de campagne is een initiatief van SAWA (Screen Advertising World Association). Het heeft als doel de 17 Global Goals voor duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties onder de aandacht te brengen door op zeven dagen tijd zeven miljard mensen te bereiken. En hoe doe je dit beter dan door de kracht van bioscopen wereldwijd te bundelen?
Scenarist Richard Curtis (Bridget Jones’s Diary, Love Actually) en creatieve legende Sir John Hegarty hebben samen met productiehuis Aardman Animation een animatiespot gemaakt. In de spot nemen grappige dierenfiguren het even over van de VN-leiders. Michelle Rodríguez leent haar stem aan de lama in de hoofdrol en Liam Neeson vertolkt de vertelstem. De soundtrack komt van Peter Gabriel. Ontdek de teaser hier.
Met de fameuze 17 Global Goals willen de Verenigde Naties armoede, ongelijkheid en klimaatverandering uit de wereld helpen. Op 25 september 2015 engageren 193 wereldleiders zich in New York om de Global Goals na te leven. Bekendheden zoals Ashton Kutcher, Jennifer Lawrence en Stephen Hawking geven mee ruchtbaarheid aan een van de 17 doelen en sporen bioscoopbezoekers aan hetzelfde te doen. Dit kan door via de Global Goals app een selfie te nemen met uw favoriete doelstelling en dit te delen op sociale netwerken met de hashtags #WEHAVEAPLAN #TELL EVERYONE.