Mediaplanners claimt efficiënter beheer

Communication / Media / News

CWorks-mediaplannerCommunicatieadviesbureau C-Works! ontwikkelde een concept en een digitale tool voor het efficiënt beheer van online en offline marketingactiviteiten. Onder de noemer 'Mediaplanners' werd een planningssysteem uitgewerkt dat het mogelijk maakt om marketingcampagnes op te maken en nauwgezet de productie en distributie op te volgen. De website bevat ook een pak nuttige informatie voor wie zelf aan de slag wil gaan.

"Het idee voor Mediaplanners vloeit voort uit ons bestaande aanbod," legt zaakvoerder Hans Claesen uit. "Een communicatiestrategie en -plan vormt de basis van onze dienstverlening, maar we merken dat er bij onze klanten ook een grote nood is om de uitvoeringsfase te structureren. Met Mediaplanners kunnen we voor onze klanten zowel volledige campagnes als afzonderlijke marketing- en communicatieactiviteiten plannen, uitvoeren en opvolgen."
Een rapportagesysteem zorgt ervoor dat het voorziene marketingbudget nauwgezet kan opgevolgd worden. Met de ingebouwde evaluatiemogelijkheid worden de uitgevoerde activiteiten beoordeeld en bijgestuurd waar nodig. "Op die manier bekomen we een continu verbetertraject," weet Claesen. Het systeem is in eerste instantie gebouwd om de marketingactiviteiten op lange termijn te beheren, maar ook kortere campagnes - voor bijvoorbeeld opendeurdagen of evenementen - en zelfs losse advertenties kunnen ingepland worden. Een voordeel is dat via Mediaplanners zowel offline en online kanalen als sociale media kunnen beheerd worden. Alles wordt op mekaar afgestemd zodat de verschillende activiteiten elkaar versterken, zo maakt Claesen zich sterk.

C-Works! heeft sinds enige tijd ook een erkenning van het CER (Comité voor Erkenning van Reclamebureaus) en werkt samen met alle lokale, regionale en nationale media in België. Het aanbod is hierdoor zeer uitgebreid, van e-mailings en sociale media, over radio- en tv-publiciteit en krantenadvertenties tot direct marketing en perscommunicatie. Met de invoering van Mediaplanners is het marketing- en communicatieaanbod van het bureau compleet. "Het startpunt blijft de marketing- en communicatiestrategie waarbij we - vertrekkende vanuit de bedrijfsdoelstellingen van onze klant - een efficiënt traject bepalen. We coördineren vervolgens de volledige uitvoeringsfase en evalueren elke activiteit. Deze informatie wordt dan weer gebruikt om het communicatieplan bij te sturen," vertelt Claesen nog.
In het kader van hun eigen content marketing strategie, wordt ook via Mediaplanners nuttige en relevante informatie gedeeld. Het uitgebreid mediaoverzicht kan inspirerend werken voor wie op zoek is naar methoden om te communiceren en op de blog van C-Works! verschijnen regelmatig nuttige tips. In de loop van de volgende weken wordt ook een gratis e-book uitgebracht met een template om zelf een mediaplanning op te maken.