Effie 2019 belooft onvergetelijk te worden

Agenda / Awards / News

EffieEen recordaantal van 27 adverteerders en bureaus wagen hun kans om tijdens de 30ste editie van de Effie Awards een award mee naar huis te nemen. Ze dienden een case in die tijdens de zomervakantie en begin september zal beoordeeld worden door de jury onder voorzitterschap van Mira De Maeyer (Perrigo). Op 25 september maakt ze het verdict bekend tijdens de Effie Awards Ceremony in Bozar, de gelegenheid om ook het Effie Beast wereldkundig te maken.
Naast de juryvoorzitter bestaat zowat de helft van de jury uit marketeers die bij toonaangevende bedrijven werkzaam zijn, aangedragen door de UBA. Nieuwkomers zijn Kris Michiels (Unilever), Valérie Molitor (Schweppes), Aude Mayence (Delhaize), Luc Van Wichelen (Mondelez), Patrick Kindt (KBC), Kristine Verhelst (Proximus), Florence Coppenolle (Engie) en Sébastien Campopiano (Mars). Zij krijgen het gezelschap van enkele adverteerders die al langer deel uitmaken van de jury: Bénédicte Lobelle (Nationale Loterij), David Willems (Green Division Perrigo) en Sylvie Verbruggen (Liberty Global). Oude bekende Lies Eeckman (BMW) keert terug in de jury.
Van bureauzijde krijgen Petra De Roos (LDV United), Yves Van Landeghem (Leo Burnett) en Peter Ampe (Famous Grey) het gezelschap van andere ACC-leden Arnaud Pitz (BBDO), Sylvie Dewaele (TBWA) en Vincent D’Halluin (mortierbrigade).Euro Effie AwardsBAM zorgt voor marketingspecialisten als Hakim Zemni (InSites Consulting), Carine Vaeremans (Profacts), Els Raemdonck (Erasmus Hogeschool/Happiness), Joke Claessen (freelance), Alex Thoré (Magis) en Nicolas Kervyn de Meerendré (UCL)UMA-mediaspecialisten zijn Sylvie Irzi (Mediabrands), Davy Caluwaerts (Publicis Emil) en nieuwkomer Christine Brone (PHD). Zij zullen tijdens de zomermaanden elk een deel van de ingeschreven cases jureren en tijdens een jurydag begin september beslissen wie met een Effie Award naar huis gaat.
Net zoals vorig jaar investeert de organisatie om het event exclusiever en inclusiever te maken. Zo zullen een heel aantal studenten worden uitgenodigd en wordt alle marketingstudenten de kans geboden het event live online te volgen. Dankzij de formule van het duoticket kunnen ook juniors gemakkelijker de Ceremony bijwonen.
En voor wie nog een extra reden wil om er op 25 september bij te zijn, heeft de organisatie het Effie Beast in petto. Die gaat naar het bureau dat de afgelopen 30 jaar het meest het podium heeft mogen beklimmen. De genomineerden zijn BBDO, Duval Guillaume en TBWA.