Effie Awards: 4 Silver en 9 Bronze awards

Awards / News

De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Dit jaar kende de Effie-jury een Silver of Bronze award toe aan 13 van de ingeschreven cases. Van de 35 ingeschreven cases haalden 19 deelnemers de finale. Geen Gold dus in dit vreemde jaar, maar dat doet weinig af van de waarde van de bekroonde campagnes.

“Ook in dit bijzondere jaar tekenen de Effie Awards voor een straf palmares", zegt Mira De Maeyer, CMO VP Marketing Europe van Perrigo en Juryvoorzitter van de Effie Awards. “Daarbij viel me vooral op dat merken erin slagen om van steeds meer aspecten van hun communicatiemix de impact aan te tonen. Bij de winnende cases zagen we onder andere linken met client service,  productdesign, influencer marketing,… Opvallend is ook dat we opnieuw een aantal ‘nieuwe’ adverteerders op het podium zien. Steeds meer merken focussen op het meten van de impact van hun communicatie-inspanningen en dat is bijzonder fijn om zien."

De volledige lijst van winnaars:

Silver Effie Award

MediaMarkt

Wunderman Thompson

Rebranding MediaMarkt

 

KBC Bank en Verzekeringen

TBWA/Mindshare

Turning your spare change into investment money

 

SBS Belgium

PHD Media/Oona

wtFOCK- Generation Woke engages its audience

 

VOO

Happiness Brussels/Vizeum

Leadership Internet

Bronze Effie Award

Lidl

BBDO/Zigt

Van hard retailer naar smart retailer

 

Kom op tegen Kanker

FamousGrey

Instaverliefd

 

Delhaize

TBWA

A healthy start is more affordable at Delhaize

 

State of the Arts

BBDO

Culture -60%

 

Dreamland

Mortierbrigade

Pak je dromen uit

 

Mitsubishi Motors

LDV United

Built for Belgian Roads

 

Neuhaus

WeWantMore Design Studio

The gift of caring – Rebranding a Belgian Icon

 

Luminus

Havas Brussels/Maxus

Van sympathieke ‘challenger’ naar geloofwaardige ‘accelerator’

 

STIB-MIVB

Mortierbrigade

Bruxelles… C’est nous tous / Brussel… dat zijn wij allemaal